۰۶ دی ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۹۴۱۰۱
آیت الله نوری همدانی:

استکبار جهانی از علم توأم با ایمان هراسان است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی، انقلاب اسلامی را عامل زدوده شدن جهل و نادانی دانست و با اشاره به نقشه های دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب گفت: استکبار جهانی از علم توأم با ایمان بسیار هراسان است.
ديدار ائمه جماعات کشور با آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ظهر دوشنبه، در دیدار مدیران و آموزشیاران نهضت سوادآموزی استان قم، با اشاره به آیات و روایاتی، علم آموزی و توجه به مقوله تعلیم و تربیت را از مهم ترین مسائل در دین مبین اسلام دانست.

وی تصریح کرد: دین اسلام به مساله علم آموزی توجه ویژه ای دارد و اگر انسان نگاهی کوتاه و گذرا به آیات و روایات بیندازد به خوبی به این مساله پی می برد و درمی یابد که در آموزه های دینی بارها از اهمیت و ضرورت توجه به علم و علم آموزی سخن به میان آمده است.

این مرجع تقلید با اشاره به روایت معروف پیامبر گرامی اسلام « طلب العلم فریضه علی کل مسلم و مسلمه» تاکید کرد: هیچ مصیبت و دردی بالاتر از جهل و بی سوادی نیست.

وی با قدردانی از تلاش های دست اندرکاران نهضت سوادآموزی استان قم، تاکید کرد: افرادی که در راستای توسعه و نشر سوادآموزی در جامعه تلاش می کنند، هر قدمی که برمی دارند خدمت به دین اسلام و جهان بشریت به حساب می آید و باید قدر خود را بدانند.

حضرت آیت الله نوری همدانی بیان داشت: کار شما بسیار مهم و مقدس است و باید بدانید یکی از بزرگ ترین توفیقات نصیب شما شده است، از این رو باید سعی کنید با توکل به خدا برای گسترش مساله سوادآموزی در استان تلاش نمایید.

این مرجع تقلید در ادامه سخنان خود به بررسی علل انحطاط مسلمانان پرداخت و تصریح کرد: فقر مادی و فرهنگی و حاکمیت ظالمان و مستبدان باعث شد که مسلمانان دچار عقب ماندگی شوند.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: استعمار و استکبار همواره در کمین بوده اند که به ارزش های دینی و اسلامی ضربه بزنند، از این رو سعی کردند با حربه ها و نقشه های مکارانه مسلمانان را منزوی و اهداف و حربه های شیطانی خود را عملیاتی و اجرایی کنند.

این مرجع تقلید، نقش انقلاب اسلامی را در زدودن جهل و نادانی بسیار برجسته خواند و تاکید کرد: با طلوع خورشید انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل، جهل و نادانی از جامعه رخت بربست.

وی بیان داشت: به برکت نظام مقدس اسلامی ایران موج بیداری و اسلام خواهی سراسر جهان را فرا گرفت و ملت های آزاده دنیا را بیدار و هوشیار کرد و ما امروز آثار و برکات انقلاب در بیداری ملت های دنیا را بیشتر درک می کنیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی تاکید کرد: انقلاب اسلامی منافع و مطامع نامشروع استکبار جهانی و غرب را به خطر انداخت، از این رو آنها از ابتدای پیروزی انقلاب با روش های مختلف سعی کردند به این نظام ضربه بزنند و چراغ فروزان آن را خاموش کنند.

این مرجع تقلید در بخش پایانی سخنان خود، علم بدون ایمان را بی ثمر و بی فایده دانست و بیان داشت: استکبار جهانی از علم توأم با ایمان هراسان است، زیرا علمی که همراه با ایمان باشد، حاکمیت استبداد و استکبار را برنمی تابد و جهاد آفرین و در ابعاد مختلف کارآمد است. /924/پ202/ج
ارسال نظرات