۱۹ دی ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۹۵۲۲۴
تا پایان امسال؛

30 هزار گفتمان دینی در سطح کشور برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ دبیر گفتمان های دینی سازمان تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به استقبال گسترده از اجرای طرح گفتمان های دینی گفت: تا پایان امسال 30 هزار گفتمان دینی در مناطق مختلف کشور برگزار خواهد شد.
گفتمان ديني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، علیرضا مزورعی، دبیر اجرایی گفتمان های دینی سازمان تبلیغات اسلامی کشور، روز گذشته در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز به اجرای طرح گفتمان های دینی کشور از سال 85 در کشور، گفت: این طرح در حال حاضر در سراسر کشور اجرایی می شود.

وی با اشاره به استقبال گسترده از اجرای طرح گفتمان های دینی در سطح کشور افزود: تا پایان امسال 30 هزار گفتمان دینی در مناطق مختلف کشور برگزار خواهد شد.

مزروعی با بیان این که هدف در مخاطبین این طرح، گروه های سنی نوجوان و جوان است، اظهار داشت: این طرح در صدد پاسخگویی به نیاز این قشر است تا تفکر خلاق، انتقادی و خود شکوفایی خود را تجربه کند.

وی با بیان این که حدود 85 تا 90 درصد درخواست اجرا و استمرار این طرح از سوی جوانان دنبال می شود، افزود: نوجوان و جوان برای شکل گیری هویت خود یک سری پرسش هایی دارند که با معرفت شناسی و مسائل هستی بخش و با شاخص های اسلامی و بصیرت نیازمند دریافت پاسخ های مناسب است.

مزروعی اضافه کرد: در این طرح به دنبال راهی برای تعامل با نوجوانان و جوانان هستیم تا با پاسخ به سؤالات آنان به هویت بخشی و حل مسئله شان کمک کنیم.

وی گفت: این گفتمان ها در حوزه های معرفت شناسی، آسیب های اجتماعی، فکری، جنگ نرم، مهارت های زندگی، حجاب و عفاف، آسیب شناسی فرهنگ دینی و غیره طراحی شده است.

مزروعی با تاکید بر بحث بومی سازی این گفتمان ها، اظهار داشت: بیشترین تلاش این است که این گفتمان ها متناسب با نیاز هر منطقه انجام شود و با همکاری استادانی که در این امر با ما همکاری دارند و تشکیل نشست های فصلی برای ارتقای این حرکت سعی می شود تا به نیازهای مخاطب پاسخ صحیح داد./950/پ202/الف
ارسال نظرات