۲۱ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۹۵۴۰۷
مدیر کل اعزام مبلغ اوقاف:

خواص باید انعکاس‌دهنده دیدگاه‌های ولی فقیه در جامعه باشند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل امور دینی و اعزام مبلغ اوقاف گفت: روشنگری و هدایت جامعه به سمت حق، بخشی از رسالت خواص است، خواص باید انعکاس دهنده دیدگاه‌های ولی فقیه در جامعه باشند و سخنان و مواضع رهبری را بدون کم و کاست برای مردم تبیین کنند.
سيد جلال رضوي مهر مدير کل امور ديني و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خيريه


حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر، مدیر کل امور دینی و اعزام مبلغ اوقاف در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در همه فراز‌ها و نشیب‌ها، کشتی انقلاب اسلامی را با درایت و تشخیص صحیح هدایت و رهبری کرده اند.

وی در ادامه افزود: برخی از عناصر خود فروخته و رانت‌خوار که دستشان از بیت المال کوتاه شده بود قصد داشتند با استفاده از فضای غبار آلود فتنه، جوسازی و کشور را نابسامان کنند؛ اما رهبر معظم انقلاب در مقابلشان ایستادگی کردند و مقهور آنان نشدند.

حجت الاسلام رضوی مهر اظهار داشت: وظیفه خواص در عصر کنونی گوش جان سپردن به سخنان رهبری و همراهی و تبعیت از ایشان است، جلو افتادن از رهبری یا تردید و عقب‌گرد نشانگر عدم موفقیت خواص یا بی بصیرتی آنان است.

وی خاطر نشان کرد: واقعه عاشورا بدین جهت به وقوع پیوست که عوام به دلیل فضای غبار آلود فتنه و تبلیغات سنگین دشمنان، امام زمان خود را نشناختند و برخی از خواص نیز به دلیل دنیاخواهی و ریاست‌طلبی جذب لشکر یزید شدند.

مدیر کل اعزام مبلغ اوقاف یادآور شد:‌ از سوی دیگر خواص حق محور با وجود آگاهی از شهادت در صورت ماندن با امام حسین(ع)، ایستادگی و امام زمان خود را یاری کردند و واقعه بزرگ و عبرت آموز عاشورا را به وجود آوردند.

وی تبیین و تقویت باورهای انقلابی را از دیگر وظایف خواص دانست و تأکید کرد: روشنگری و هدایت جامعه به سمت حق، بخش دیگری از رسالت های خواص است، خواص باید انعکاس دهنده دیدگاه‌های ولی فقیه در جامعه باشند و سخنان و مواضع رهبری را بدون کم و کاست برای مردم تبیین کنند.

حجت الاسلام رضوی مهر تصریح کرد: دشمنان اسلام و نظام اسلامی با صرف بودجه های کلان در صددند تا مزدوران نفوذی خود را وارد صفوف جامعه انقلابی ما کنند،‌ از این رو خواص وظیفه دارند تا با روشنگری ماهیت این افراد و جریانات را برای مردم تبیین کنند.

وی دنیا دوستی را از عوامل چرخش خواص از موضع حق دانست و بیان داشت: برخی از خواص مقهور خانواده و فرزندان خود شده اند و برخی دیگر به دلیل دوستی ها و رودربایستی ها شجاعت دفاع و حمایت از حق را ندارند.

این استاد حوزه علمیه قم دست درازی به بیت المال را از دیگر عوامل چرخش خواص از موضع حق دانست و گفت: خودبزرگ‌بینی، دوری از مردم و مطالبات غیر معمول موجب دوری برخی خواص از حق شده است.

وی مردم ایران را ملتی فهیم، هوشیار و انقلابی دانست و گفت: گاهی اوقات عقب ماندگی برخی از خواص به پای مردم نوشته می شود که این امر صحیح نیست، چرا که توده های مردم با حضور در عرصه هایی که لازم بوده است بصیرت خود را نشان داده اند./919/ت302/ع

ارسال نظرات