۲۶ دی ۱۳۸۹ - ۱۸:۴۹
کد خبر: ۹۵۷۹۳
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

جشنواره نماز و نیایش می تواند به تبیین آثار نماز در جامعه کمک کند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اثرات نماز و نیایش در مصون ماندن جوانان از گناه و فحشا باید برای نسل جوان و نو اندیش تبیین شود.
حجت الاسلام و المسلمين سيدعلي اكبر مسعودي خميني، توليت آستانه حضرت معصومه(س)
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر مسعودی خمینی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه انسان از لحاظ مادی با سایرموجودات تفاوتی ندارد اظهار داشت: چنانچه انسان بخواهد زندگی انسانی داشته باشد باید از نظر روحی با عالم غیب ارتباط داشته باشد.

وی ادامه داد: نمازمی تواند انسان را به خالق هستی نزدیک کرده و وی را ازافتادن در گمراهی و ضلالت نجات دهد.

استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: انسان باید در نماز تمام اعضا و جوارح خود را معطوف به خداوند کند و نسبت به قادر متعال خضوع و خشوع داشته باشد.

وی با اشاره به نقش نماز در دوری انسان از گناه و معصیت بیان داشت: انسانی که از طریق نماز با خداوند ارتباط داشته باشد خود و خانواده را به سوی کمال سوق می دهد و به دنبال آن جامعه نیز طریق سعادت را طی خواهد کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه باید تاثیرات نماز و نیایش برای جوانان تبیین شود اظهار داشت: باید برای جوانان اثرات نماز و مصون ماندن از گناه و فحشا تبیین شود که این امر نه تنها با زبان بلکه باید با قلم و در عمل هم نشان داده شود.

وی در خصوص برپایی چهارمین جشنواره نماز و نیایش در استان قم، بیان کرد: این جشنواره می تواند به تبیین آثار و برکات نماز در زندگی فردی و اجتماعی جوانان کمک کند./901/د102/ص
ارسال نظرات