۲۶ دی ۱۳۸۹ - ۲۲:۱۵
کد خبر: ۹۵۸۰۷
در قائمشهر؛

چهارمین کنگره شعر عاشورایی مازندران برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ چهارمین کنگره شعر عاشورایی مازندران امروز به میزبانی شهرستان قائمشهر برگزار شد.
لحظه هاي عاشورايي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، چهارمین کنگره شعر عاشورایی مازندران امروز با حضور شاعران، مداحان، نویسندگان و اساتید حوزه و دانشگاه به میزبانی شهرستان قائمشهر برگزار شد.

حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، در ابتدای این مراسم گفت: این کنگره در راستای بسط و گسترش معیارهای صحیح و واقعی ادبیات آئینی با مفاهیم و محتوای فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) و تبادل آخرین آثار و سروده های شاعران و تحقیقات اهل قلم در استان برگزار شده است.

وی با اشاره به ارائه فراخوان عمومی از چند ماه گذشته، افزود: در مجموع 828 اثر از داخل و خارج استان به دبیرخانه کنگره شعر عاشورایی در چهار بخش اشعار آیینی، مفهومی، بومی و قطعات ادبی ارسال شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که آثار ارسال شده به چهارمین کنگره عاشورایی استان از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است، خاطرنشان کرد:  در سال گذشته 150 نفر با 500 اثر به ستاد کنگره معرفی شدند که امسال با تبلیغات انجام شده 246 نفر با 828 اثر در کنگره شعر عاشورایی مازندران شرکت کردند که از رشد 90 درصدی برخوردار بوده است.

حجت الاسلام شکریان ادامه داد: اشعار برگزیده به صورت کتابچه ای تهیه شده و در اختیار مداحان، شاعران و اهل قلم قرار می گیرد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به عظمت واقعه عاشورا، بر نهادینه شدن فرهنگ عاشورایی در جامعه تأکید کرد و بیان داشت: برگزاری کنگره و سمینارهایی با موضوع عاشورا و کربلا در نهادینه شدن این فرهنگ اصیل کمک خواهد کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که حماسه کربلا سراسر نورانیت است، ادامه داد: این نهضت و واقعه عظیم هیچ گاه کهنه نخواهد شد و همواره زنده و پویا خواهد بود.

حجت الاسلام شکریان همچنین به نقش مداحان و شعرا در انتقال ارزش های عاشورایی به جامعه و ویژه نسل جوان اشاره کرد و ادامه داد: مداحان باید به گونه ای تأثیر گذار مفاهیم این نهضت عظیم را به جامعه منتقل کنند./950/پ202/الف
ارسال نظرات