۲۹ دی ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۹۶۰۰۳

نشست هم‌اندیشی ائمه جماعات دانشگاه تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست هم اندیشی هیأت رییسه دانشگاه، مدیران و کارکنان دانشگاه تبریز با ائمه جماعات این مرکز آموزش عالی برگزار شد.
دانشگاه تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سعید علیزاده، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز امروز در نشست هم اندیشی هیئت رییسه دانشگاه، مدیران و کارکنان دانشگاه تبریز با ائمه جماعات اظهار داشت: همه روزه نماز جماعت در خوابگاه های دانشجویی، ساختمان های حوزه ریاست و مسجد دانشگاه تبریز برگزار می شود.

وی با اشاره به استقبال دانشجویان از جلسات احکام و پاسخگویی به شبهات دینی از سوی روحانیان جوان خاطر‌نشان کرد: برگزاری باشکوه نمازهای جماعت نشان از موفقیت ائمه جماعات و روحانیان این مرکز آموزش عالی دارد.

حجت الاسلام علیزاده با تاکید بر احیای فرائض دینی و تکریم شعائر اسلامی در محیط دانشگاهی تصریح کرد: برپایی هر چه با شکوه‌تر نمازهای جماعت و توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر می‌تواند در تحقق واقعی اسلامی شدن دانشگاه‌ها یاری کند.

همچنین سید محمد تقی علوی، رییس دانشگاه تبریز با بیان این‌که نمازهای جماعت دانشگاه تبریز با شکوه‌ترین نمارهای جماعت شهر است، اظهار داشت: گشاده‌رویی، آگاهی به زمان، نرم‌خویی و صبر از جمله ویژگی‌های اهل بهشت است که بایستی ائمه جماعات دانشگاه‌ها بیش از گذشته خود را به این صفات ارزنده مزین کنند.

وی گفت: مسأله برگزاری نماز جماعت باید در رأس همه کارها قرار گیرد، با این وجود تلاش داریم زمینه‌های لازم برای حضور پرشور‌تر دانشجویان در آیین‌های عبادی و سیاسی در فضای دانشگاهی را فراهم آوریم./935/پ202/س
ارسال نظرات