۳۰ دی ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۹۶۰۷۶
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

سیاست بعثه مقام معظم رهبری دوری از انجام امور تنش‌زا بین ایران و عربستان است

خبرگزاری رسا ـ سرپرست حجاج ایرانی و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با تاکید بر اینکه اموری که بین ایران و عربستان ایجاد تنش می کند نباید صورت گیرد این اصل را سیاست کلی و مهم بعثه مقام معظم رهبری عنوان کرد.
حجت الاسلام سيد علي قاضي عسکر حجت الاسلام سيدعلي قاضي عسکر سرپرست حجاج ايراني و نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدعلی قاضی عسکر سرپرست حجاج ایرانی و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت پیش از ظهر پنج شنبه در همایش مسؤولان فرهنگی عمره که در مجتمع فرهنگی یاوران مهدی (عج) قم برگزار شد ابراز داشت: مساله حج و زیارت به عنوان یک مساله مهم تاثیر گذار فرهنگی در سطح کشور مطرح است و همه تلاش و سعی دست اندرکاران این است که از این فرصت ها بیشترین بهره برداری صورت گیرد.

وی با بیان اینکه هدف ما از کارهای فرهنگی ایجاد تغییر و تحول روحی و اخلاقی در زائران است تصریح کرد: اگر ما در این راستا برنامه نداشته باشیم و بدون هدف حرکت کنیم قطعا به جایی نخواهیم رسید.

حجت الاسلام قاضی عسکر افزود: خوشبختانه معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری برنامه های بسیار خوبی را طراحی کرده است و مسؤولان فرهنگی باید با هماهنگی مدیر و روحانی کاروان برنامه های خود را انجام دهند.

وی با بیان اینکه مسؤولان فرهنگی باید بنا را بر همکاری و همدلی بگذارند و در راستای خدمات رسانی فرهنگی به زائران تلاش کنند تصریح کرد: روحانیان مسؤول اصلی امور فرهنگی کاروان ها هستند و رابطان و مسؤولان فرهنگی باید با تعامل با روحانیان برنامه های فرهنگی خود را در هتل ها طراحی کنند.

سرپرست حجاج ایرانی با تاکید بر اینکه کارهایی که بین ایران و عربستان تنش ایجاد می کند نباید صورت گیرد ابراز داشت: سیاست کلی و مهم بعثه مقام معظم رهبری نیز پرهیز از انجام امور تنش زا بین جمهوری اسلامی و عربستان است، دو طرف خطوط قرمزی دارند که باید رعایت کنند.

حجت الاسلام قاضی عسکر در ادامه سخنان خود حفظ شئونات دینی ، توجیه بودن نسبت به مسائل حج، آسیب شناسی ، نیازسنجی و توجه به نیازهای مخاطب را از جمله مهم ترین موضوعات برای مسئولان فرهنگی عمره بر شمرد.

وی همچنین از طراحی نظام پیشنهادات در بعثه مقام معظم رهبری خبر داد و گفت: روحانیان ، مدیران ، مسئولان فرهنگی حج و عمره و همچنین زائران می توانند با ارائه دیدگاه ها و پیشنهادهای خود ما را در خدمات رسانی بهتر به حجاج و زائران یاری کنند.

حجت الاسلام قاضی عسکر همچنین یاد آور شد: ما سعی کرده ایم امکانات لازم را جهت انجام مطلوب برنامه های فرهنگی طراحی و تامین کنیم و در این راستا مسئولان فرهنگی عمره باید با زمان بندی درست برنامه های خود را به گونه ای اجرا کنند که زائران از آن استقبال نمایند و خسته نشوند. /924/پ201/ص
ارسال نظرات