۳۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۹۸۶۳۳
همزمان با آغاز هفته وحدت؛

بیست و چهارمین کنفرانس وحدت اسلامی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ بیست و چهارمین کنفرانس وحدت اسلامی با حضور کارشناسان و شخصیت های 57 کشور اسلامی صبح امروز در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی آغاز به کار کرد.
بيست و چهارمين کنفرانس بين المللي وحدت اسلامي در تهران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، بیست و چهارمین کنفرانس وحدت اسلامی با حضور کارشناسان و شخصیت های 57 کشور اسلامی جهان صبح امروز 30 بهمن در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی آغاز به کار کرد.

بر اساس این گزارش بیش از 80 مقاله از شرکت کنندگانی از 57 کشور جهان در این نشست که با موضوع راهکارهای اندیشه ای و کاربردی تحقق تقریب مذاهب اسلامی است حضور دارند.

شرکت کنندگان در این کنفرانس بین المللی فرصت ارائه مقالات خود را در سه کمیسیون تعیین شده برای طرح و بررسی اعضای کنفرانس خواهند داشت.

همچنین بر اساس اعلام دبیرخانه مجمع تقریب مذاهب برای مقالات ارائه شده موضوعاتی چون آیین میانه گرایی در برداشت از شریعت، رعایت فقه اولویت ها و شناخت فرجام فقهی احکام و مراعات شرایط عینی و به هنگام صدور فتوا در نظر گرفته شده است و در محور راهکارهای کاربردی برای ارائه مقالات موضوعاتی از قبیل اشاعه منطق گفتگوی مسلمانان با معیارهای قرآنی، کوشش های مشترک و پیگیر برای اتخاذ مواضع متحد، ارجاع مواد جزیی اختلافی و تخصصی به نشست های علمی و عدم طرح آنها در رسانه های گروهی مورد نظر قرار گرفته است.

گفتنی است، بیست و چهارمین کنفرانس وحدت اسلامی شنبه و یکشنبه 30 بهمن و اول اسفند ماه در تهران برگزار می شود. /955/پ202/ج
ارسال نظرات