۱۲ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۹۹۵۰۰
آیت‌الله مقتدایی:

بزرگ‌ترین حوزه علمیه در غرب کشور راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه از راه اندازی بزرگ‌ترین حوزه علمیه در غرب کشور خبر داد و اظهار داشت: در آینده نزدیک مرکز آموزش علوم اسلامی با رشته‌های مختلف تخصصی و حوزوی در غرب کشور راه اندازی می‌شود.
مدرسه علميه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله مرتضی مقتدایی، مدیر حوزه‌های علمیه در سخنانی در سومین جشنواره ادبی، هنری ویژه طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه(هنر آسمانی) که صبح امروز 12 اسفند ماه با حضور شماری از مسؤولان و مدیران حوزه‌های علمیه در مرکز جهانی علوم اهل بیت علیهم السلام قم آغاز به کار کرد از راه اندازی بزرگ‌ترین حوزه علمیه در غرب کشور خبرداد.

وی افزود: در همایشی که روزگذشته با حضور مسؤولان و مدیران استانی کرمانشان برگزار شد، اعلام کردیم که باید حوزه جامعی در این استان به عنوان مرکز جهانی علوم اسلامی راه اندازی شود تا طلاب در آن به تحصیل و تبلیغ بپردازند.

مدیر حوزه‌های علمیه خاطر نشان کرد: به همین منظور این مرکز آموزشی با رشته‌های مختلف تخصصی و حوزوی در غرب کشور راه اندازی می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تجلیل از برگزاری جشنواره هنر آسمانی تصریح کرد: طلاب جوان که هنرمند هستند ارتباط خود را با این جشنواره بیافزایند تا زمینه شکوفایی آن‌ها در این جشنواره فراهم شود.

آیت‌الله مقتدایی گفت: باید به طلاب جوان میدان داد تا وارد عرصه‌های مختلف هنری شوند، زیرا هنر تاثیر بسزای در جامعه دارد و باید این هنر‌های آسمانی در جامعه جای بیشتر پیدا کند.

مدیر حوزه‌های علمیه، همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به ظهور و بروز عرفان های دروغین هشدارد داد و تاکید کرد: طلاب این عرفان‌های دروغین را به خوبی رصد کنند و با هنر خود به مقابله آن بپردازند.

وی افزود: امروز برخی عرفان‌های دروغین پیدا شده که گسترش آن بسیار خطرناک است و طلاب باید برای مقابله آن‌ها تلاش‌های فراوانی انجام دهند.

گفتنی است، جشنواره هنر آسمانی هر دوسال یک بار با همکاری مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما برگزار می شود که نخستین جشنواره آن در سال 85 و دومین آن در سال 87 و امسال نیز سومین جشنواره آن در حال برگزاری است./917/پ202/ص
ارسال نظرات