۱۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۹۹۶۵۱
دبیر ستاد اقامه نماز خوزستان:

مشارکت دستگاه های اجرایی در برپایی نماز جماعت ضروری است

خبرگزاری رسا ـ دبیر ستاد اقامه نماز خوزستان، بر ضرورت گسترش و ترویج هر چه بیشتر فرهنگ نماز در دستگاه های اجرایی استان تأکید کرد.
سيد موسي بلاديان، مسؤول ستاد اقامه نماز خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سید موسی بلادیان، دبیر ستاد اقامه نماز خوزستان، شب گذشته، در چهارمین گردهمایی دبیران ستادهای اقامه نماز دستگاه های اجرایی خوزستان، که در سالن همایش‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز برگزارشد با بیان این که نمازخانه های بین راهی باید با شایستگی جهت استفاده مسافران نوروزی آماده شوند، گفت: دستگاه های ذیربط باید از هم اکنون به فکر آماده سازی و ارائه خدمات در این امور باشند.

دبیر ستاد اقامه نماز خوزستان، بر ضرورت گسترش و ترویج هر چه بیشتر فرهنگ نماز در دستگاه های اجرایی استان تأکید کرد و خاطر نشان کرد: مشارکت دستگاه ها و نهادهای استان در برپایی نماز جماعت در محل کار بسیار ضروری است و با استقبال کارمندان رو به رو می شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به خیزش مردمی در منطقه خاورمیانه، این قیام ها را تحت تأثیر ایران اسلامی دانست و تصریح کرد: در این راستا علیرغم خیزش و قیام های مردمی علیه استبداد و دیکتاتوری ها، اما باید نگران عدم وجود یک رهبر واحد باشند، زیرا استکبار و دشمنان از این خیزش مردمی سوء استفاده می کنند.

بلادیان، یاد آور شد: در دوران قبل از انقلاب، ایران حافظ منافع آمریکا و اسرائیل در منطقه بود، اما بعد از انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل(ره) کشور ما به بزرگ ترین دشمن استکبار تبدیل شده، از این رو آمریکا و اسرائیل ولایت فقیه را هدف قرار داده اند و علیه آن کار می کنند زیرا حرکت انقلابی و دشمن ستیزی ما از مسجد و نماز آغاز می شود.

در ادامه محمد حسن آلاله، کارشناس نظارت ستاد اقامه نماز استان خوزستان، با بیان اینکه نماز مظهر وحدت و یکپارچگی میان مسلمان است، اضافه کرد: نماز عامل پیوند، رمز وحدت و انسجام میان مسلمانان، راه اتصال و ارتباط یگانه هستی بخش و نجات از هر پلیدی و زشتی هاست.

کارشناس نظارت ستاد اقامه نماز استان خوزستان، ادامه داد: نماز رشته ای ناگسستنی با خداوند است و می تواند انسان را در دنیا و آخرت به سعادت برساند و کلید و حلقه وصل میان مسلمانان به پا خواسته ای می باشد که به دنبال آزادی و استقلال خود هستند.

وی بر ضرورت انجام کار ارزیابی و نظارت دستگاه های اجرایی تأکید کرد و اظهار داشت: طی دو سال گذشته با ارزیابی و نظارت دستگاه های اجرایی، بر اساس گزارش های نظارتی، برخی دستگاه ها عنوان برتر را در حوزه نماز به دست آوردند که لوح تقدیر گرفتند.

همچنین حجت الاسلام سید محمد قاضی مرعشی، دبیر مرکز توسعه و ترویج اقامه نماز دانشگاه آزاد اهواز، گزارشی از فعالیت های این واحد دانشگاهی در حوزه نماز ارائه داد و خاطر نشان کرد: طی چهار سال اخیر دانشگاه آزاد اسلامی عنوان رتبه برتر در سطح کشور به دست آورده است.

وی بیان کرد: برگزاری نوزده مسابقه اذان، 81 جلسه پرسش و پاسخ با موضوع نماز، انتشار 175 نشریه و ویژه نامه مختص نماز، هزار و 162 فعال فرهنگی حوزه نماز از جمله مهم ترین برنامه های این دانشگاه در حوزه نماز است.

مسؤول دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی اهواز، اذعان داشت: در راستای توجه هر چه بیشتر به امر نماز و برپایی و اقامه این فریضه مهم، معاونت مستقل فرهنگی به دلیل اهمیت جایگاه فرهنگی تشکیل شده و نقش اساسی را در انجام فعالیت های اداری دانشگاه ایفا می کند./945/پ202/ص
ارسال نظرات