۱۶ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۹۹۸۹۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان:

نبود پشتوانه پژوهشی مهم‌ترین آسیب در برنامه‌های حوزه عفاف و حجاب است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب را مقدمه پایه‌گذاری ارزش‌ها در جامعه دانست و اظهار داشت: نبود پشتوانه پژوهشی مهم‌ترین آسیب در برنامه های حوزه عفاف و حجاب است.
مدير کل تبليغات اسلامي گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام جمال یاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، امروز در دومین کارگاه آموزشی روش تدریس و نگرش دیگر بر حجاب و مهدویت بانوان در رشت، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب را مقدمه پایه‌گذاری ارزش‌ها در جامعه دانست و اظهار داشت: دستیابی به امنیت از طریق حفظ ارزش‌ها امری فطری و درونی است و جوامعی که ارتباط مستقیم بین ارزش های اخلاقی و اعتقادی برقرار کرده اند، از فرهنگ غنی برخوردارند.

وی اظهار داشت: توجه به سطح ارزشی و اخلاقی جامعه سبب تثبیت پایگاه اجتماعی و فرهنگی می شود و ترویج فرهنگ صحیح اسلامی در فرهنگ پذیری صحیح جامعه تأثیرگذار بوده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان این که تجلی واقعی یک زن مسلمان و پیرو اهل بیت در حجاب و عفاف او نهفته است، تصریح کرد: آنچه زن مسلمان باید همیشه به آن آراسته و زینت داده شود، حفظ حجاب و متانتی است که برگرفته از سیره حضرت فاطمه زهرا(س) است و این یعنی بزرگ‌ترین تکامل بشر امروز که در حقیقت راه حقیقت را به شایستگی یافته است.

حجت الاسلام یاری با بیان این که نباید کرامت زن را در برخی ظواهر او خلاصه کرد، گفت: کرامت و بزرگ‌‌منشی زن مسلمان به آن است که در عین حضور فعال در جامعه بتواند معیارهای رفتار اسلامی و رفتار درون خانواده را از هم تمیز دهد و یک تعادل خوب و شایسته را در این دو جبهه ایجاد کند.

وی با بیان این که نهادینه‌سازی فرهنگ حجاب و عفاف به عنوان یکی از ضرورت‌های باورهای دینی مستلزم برنامه ریزی صحیح در سه حوزه فرد، خانواده و جامعه است، ادامه داد: ترویج فرهنگ متعالی حجاب و عفاف، ترویج و اشاعه حیا، پاکدامنی و مقابله با تزویر دون مایه شیطانی است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با تأکید براین که فعالیت‌های حوزه حجاب باید با برنامه‌ریزی اصولی دنبال شود، تصریح کرد: نبود پشتوانه پژوهشی مهم‌ترین آسیب در برنامه‌های حوزه عفاف و حجاب است.

حجت الاسلام یاری در بخش دیگری از سخنانش برگزاری برنامه‌های فرهنگی، آموزشی، تبلیغی، گسترش و شناساندن فرهنگ انتظار و مهدویت را از مهم‌ترین وظایف بانوان فرهیخته و همیاران پرورشی مدارس برشمرد.

مدیرکل تبلیغات استان گیلان با بیان این که طرح درست و گسترش فرهنگ نورانی مهدویت سبب رشد و بالندگی هر چه بیشتر خواهد شد، یادآور شد: سرمایه گذاری در زمینه ترویج فرهنگ مهدویت مسأله‌ای ضروری و واجب است و همه باید برای شناسایی فرهنگ انتظار در جامعه تلاش کنیم.

وی با اشاره به این که امروز همه تلاش دشمنان نظام اسلامی در جهت ترویج فرقه‌های انحرافی و خرافی خلاصه شده است، خاطرنشان کرد: باید با نهادینه کردن فرهنگ ناب مهدوی توطئه‌های دشمنان در این حوزه را خنثی کنیم./950/پ202/س

ارسال نظرات