۱۹ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۱۰۰۱۸۴
در همایش بین‌المللی آموزه‌های دینی و مسأله نفس و بدن؛

سیر تحولات تاریخی و سازگاری برزخ با آموزه های متون مقدس تحلیل و بررسی شد

خبرگزاری رسا ـ مقاله برزخ؛ تحولات تاریخی و سازگاری با آموزه های مسیحی آخرت در نشست جهان پس از مرگ بررسی و نقد شد.
همايش بين المللي آموزه هاي ديني و مسئله نفس و بدن در قم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، رابرت اوسی بنسو از مدعوین خارجی همایش بین المللی آموزه های دینی و مساله نفس و بدن، مقاله ای با عنوان تحولات تاریخی آموزه برزخ و سازگاری آن با آموزه های مسیحی آخرت در نشست جهان پس از مرگ ارائه کرد و گفت: اعتبار آموزه برزخ بر سنت، شوراهای کلیسا، برخی از عبارت های عهد جدید و متون آپوکریفا مبتنی است.

وی با اشاره به اینکه این آموزه ممکن است با برخی از تعالیم تلمود نیز مرتبط باشد، گفت: بر اساس میشنا، مرحمت الهی مطابق شایستگی انسان عطا می شود و در داوری خداوند همه چیز بر پایه محاسبه است و موقعیت هر فرد در پیشگاه خداوند وابسته به میزان شایستگی ها و اجتناب او از گناهان است.

این محقق الهیات مسیحی بیان داشت: شوراها و بیانیه‌های کلیسا از آموزه برزخ دفاع کرده‌اند و شورای ترنت تاکید داشت که برزخ آموزه ای منطبق با کتاب مقدس و سنت قدیمی پدران و شوراهای کلیسا است.

وی ادامه داد: آموزه برزخ به صورت عمیق در دوگانه انگاری یونانی و تاکید آن بر نامیرایی نفس و به ویژه در دیدگاه افلاطونی ریشه دارد.

این استاد دانشگاه ولی ویو کشور غنا اظهار داشت: برزخ جایی است که حالت واسطه ای دارد و در آن گناهان قابل اغماض بسیاری از مومنان پس از مرگ پاک می شود و آتش تطهیر، نفس مومنان را پاک می‌کند تا برای بهشت مهیا شوند.

وی در جمع بندی مقاله خود گفت: نتیجه این مقاله این است که آموزه برزخ مبتنی بر متون مقدس مسیحی نیست بلکه برساخته انسانی است.

این استاد دانشگاه گفت: زمانی که سنت انسانی در مقابل متن مقدس قرار می گیرد این متن مقدس است که باید ترجیح یابد و کتاب مقدس بر قطعیت یافتن سرنوشت انسان در همین زندگانی دنیا تاکید دارد.

وی گفت: با توجه به تعالیم کتب مقدس مسیحی گفت: تلاش های انسان هیچ شایستگی برای نجات یافتن پدید نمی آورد و تجات وابسته مسح و عطای او است.

در ادامه این نشست مقاله دکتر رابرت اوسی بنسو، مورد نقد و تحلیل هیات رییسه و داوران قرار گرفت. /909/پ202/ع

ارسال نظرات