۲۸ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۱۰۲۲۳۹
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

شناخت ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه وظیفه مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، شناخت ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه زهرا(س) را وظیفه مسلمانان دانست و گفت: عدالت‌خواهی و مبارزه با ظلم از دیگر ویژگی شخصیت حضرت فاطمه (س) بوده که باید برای مردم تبیین شود.
حجت الاسلام ناصر شکريان، مدير کل تبليغات اسلامي مازندران،
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، امروز در گردهمایی مسؤولان کانون‌های مداحان استان با تسلیت فرا رسیدن ایام فاطمیه، به برخی از ویژگی های بارز این بانوی نمونه اسلام پرداخت و گفت: زمان شناسی، شجاعت و ولایت مداری مهم ترین ویژگی حضرت فاطمه زهرا (س) بود.

وی از حضرت فاطمه(س) به عنوان الگویی مناسب برای زنان جهان یاد کرد و افزود: امروز زنان جامعه اسلامی باید درهمه امور بانوی نمونه اسلام را الگوی عملی خود قرار دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، شناخت ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه زهرا(س) را وظیفه مسلمانان دانست و گفت: عدالت‌خواهی و مبارزه با ظلم از دیگز ویژگی شخصیت حضرت فاطمه (س) بوده است که باید برای مردم تبیین شود.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که فرزندان این بانوی بزرگ اسلام عصاره کمال و جمال هستند، ادامه داد: سراسر زندگی آن بانوی طیبه طاهره آموزنده اخلاق و معرفت و آموزه‌های والای انسانی است.

وی خاطرنشان کرد: امت اسلامی شیوه و روش زندگانی آن حضرت را الگو و سرمشق زندگی خود قرار دهند و آرمان عدالت‌خواهی، مبارزه با ظلم و تاریکی‌ها، گسترش مهر، محبت، عشق و حفظ کرامت انسانی آن بزرگ بانو را با شناخت دنبال کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به مسؤلیت‌پذیری حضرت فاطمه زهرا‌(س) اذعان داشت: همه زنان مسلمان وظیفه دارند در برابر چالش‌هایی که جامعه اسلامی را تهدید می‌کند، عکس‌العمل نشان داده و نقش سازنده خود را در جامعه ایفا کنند.

حجت الاسلام شکریان ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا(س) علوم و معارف الهی را از سرچشمه نبوت فرا گرفت و در انجام مسؤلیت خود اخلاص کامل داشت و نه تنها الگوی زن کامل بلکه اسوه انسان کامل است.

وی با اشاره به حدیثی از امام عصر‌(عج) گفت: حضرت زهرا‌(س) نه فقط به عنوان معصوم بلکه به عنوان دختر رسول خدا الگوی همگان است و ما باید این بانوی بزرگ اسلام را به عنوان الگو به همه معرفی کنیم.

حجت الاسلام شکریان در ادامه افزود: گاهی مبلغان و مداحان سرگرم دنیا شده و خود را فراموش می کنند در حالی که حضرت زهرا‌(س) آن‌قدر خدا را عبادت می‌کرد که پاهایش ورم می‌کرد./950/پ202/س
ارسال نظرات