۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۱۰۲۷۸۶
دبیر ستاد اقامه نماز هرمزگان:

تقویت ستاد اقامه نماز استان‌ها ضروری است

خبرگزاری رسا ـ دبیر ستاد اقامه نماز استان هرمزگان خواستار تقویت ستاد اقامه نماز استان‌ها و انتخاب دبیرانی قوی برای اقامه نماز دستگاه‌های اداری شد.
ستاد اقامه نماز


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدحسن فروزان‌نژاد، دبیر ستاد اقامه نماز استان هرمزگان، پیش از ظهر امروز در گردهمایی دبیران ستاد اقامه نماز استان‌های کشور خواستار تقویت ستاد اقامه نماز استان‌ها شد.

وی بر حضور فعال اعضا در جلسات ستاد اقامه نماز تأکید کرد و افزود: متأسفانه اعضای شورای اقامه نماز در جلسات مختلف این شورا تنها شرکت می‌کنند و هیچ فعالیت مثبتی ندارند که لازم است در این زمینه فعال شوند.

دبیر ستاد اقامه نماز استان هرمزگان خاطرنشان کرد: اعضای شورای اقامه نماز نه تنها باید در جلسات این شورا شرکت کنند، بلکه با ارسال گزارشی از فعالیت‌های خود به بیان نقاط قوت و ضعف آن بپردازند.

وی در ادامه خواستار انتخاب دبیرانی قوی برای اقامه نماز دستگاه‌های اداری شد و گفت: متأسفانه دبیران اقامه نماز نیروهای رده پایین هستند و بسیار سریع هم عوض می‌شوند که این عدم ثبات تدوین آیین‌نامه‌های مربوطه را با مشکل روبرو کرده است.

حجت‌الاسلام فروزان‌نژاد با بیان این‌که مدیران مدارس به اقامه نماز در مدارس بی‌توجه هستند و معلمان نیز کمتر به آن توجه دارند و در جذب امام جماعت کیفی دقت نمی‌کنند، آن را در شأن نماز ندانست و خواستار چاره‌اندیشی در این زمینه شد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات گذشته این ستاد، گفت: در جلسات گذشته تصمیم گرفته شد ثقل کار بر روی شهرستان‌ها متمرکز شود، اما شورای اقامه نماز شهرستان‌ها ماهی یک دفعه هم تشکیل جلسه نمی‌دهد که این امر مغایر با تصمیم‌های گذشته است.

دبیر ستاد اقامه نماز استان هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود نسبت به نبود امام جماعت برای مساجد شهرستان‌ها در بسیاری از زمان‌ها انتقاد کرد و خواستار اهتمام جدی مسؤولان در این زمینه شد.

وی همچنین به خلأ ایجاد شده بین ستاد اقامه نماز و دانشگاه‌های کشور اشاره کرد و با بیان این‌که نماز در دانشگاه رنگ مناسبی ندارد، گفت: بین ستاد اقامه نماز و دانشگاه‌ها خلأیی ایجاد شده و آن عدم ورود به دانشگاه‌ها است. /920/پ202/ع

ارسال نظرات