۱۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۱۰۵۹۳۹
با حضور آیت‌الله سبحانی؛

سیزدهمین اجلاسیه اساتید سطح عالی و خارج حوزه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ سیزدهمین اجلاسیه اساتید سطح عالی و خارج حوزه با محوریت حوزه، اساتید و رسالت جهانی در قم برگزار شد.
عكس آرشيوي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سیزدهمین اجلاسیه اساتید سطح عالی و خارج حوزه با محوریت حوزه، اساتید و رسالت جهانی، امروز یازدهم خرداد، به همت مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در سالن همایش‌های مدرسه عالی دارالشفای قم برگزار شد.
 
براساس این گزارش، حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید با قدردانی از برگزاری سیزدهمین اجلاس اساتید سطح عالی و خارج حوزه به تبیین سه محور تعیین شده در این مراسم یعنی حوزه، اساتید و رسالت جهانی پرداخت.
 
وی با بیان این‌که نخستین حوزه شیعی در کوفه به وسیله امام علی‌(ع) پایه‌گذاری شد و پس از آن حوزه‌های دیگری در مدینه منوره از سوی امام باقر‌(ع) و امام صادق‌(ع) پایه‌ریزی شدند، از مراحل تکامل و فراز و فرودهای حوزه‌های علمیه شیعه سخن گفت.
 
حضرت آیت‌الله سبحانی به حوزه علمیه قم و پایه‌گذاری آن از سوی حضرت آیت‌الله حائری اشاره کرد و با بیان این‌که حوزه علمیه قم، ام حوزه‌های شیعه به شمار می‌رود، گفت: در حالی که احترام همه حوزه‌ها را داریم،‌ غیر از حوزه نجف و توابع آن، توجه تمام حوزه‌های شیعه به حوزه علمیه قم است.
 
آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخشی از این مراسم، با گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی‌(ره)، از ایشان به عنوان چهره برجسته دنیای معاصر نام برد.
 
وی با بیان این‌که امام خمینی‌(ره) تحولی بنیادین در فضای کشور ایجاد کردند و رشد و بالندگی حوزه‌های علمیه به برکت نفس گرم آن امام راحل رقم خورده است، افزود: امروز رهبر فرزانه انقلاب، به عنوان مدافع و حامی حوزه‌های علمیه می‌درخشند.
 
همچنین در ادامه این مراسم، آیت‌الله مرتضی مقتدایی، مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به مسؤولیت سنگینی که بر عهده اساتید حوزه علمیه قرار دارد، گفت: این مسؤولیت هر اندازه سنگین‌تر شود، درجه و پاداش معنوی آن هم بالاتر است.
 
وی در ادامه به درجه رفیع و بلند معنوی استاد درس سطح و خارج حوزه علمیه قم اشاره کرد و با بیان این‌که درجه استادی، کم مقامی نیست، افزود: استادان حوزه علمیه معلمان خیر هستند و آنچه تدریس می‌کنند، خیر کثیر است.
 
در ابتدای این مراسم نیز میزگردی با حضور حجج اسلام عبدالمجید مقامی، محمد فاکر میبدی، میردامادی و مظفری از اساتید سطح عالی حوزه علمیه قم به دبیری حجت‌الاسلام سلیمانی اردهالی، مسؤول دبیرخانه اساتید حوزه برگزار شد.
 
تبیین افکار و اندیشه‌های مقام معظم رهبری در حوزه، بایسته‌های تدریس در مراکز تخصصی، بیداری اسلامی و نقش حوزه و اساتید در آن و ارتقای علمی و اخلاقی طلاب از محورهای اصلی این میزگرد علمی بود که کارشناسان مدعو به ارائه گزارشی از آن پرداختند. /920/پ202/ص

ارسال نظرات