۳۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۱
کد خبر: ۱۰۷۱۷۴

برنامه‌ریزی دقیق فرهنگی برای اوقات فراغت نوجوانان ضروری است

خبرگزاری رسا ـ سرپرست دفتر فرهنگی مدارس رستگاران سراسر کشور بیان داشت: اقدامات موثر فرهنگی همچون طرح‌های اوقات فراغت می‌تواند نقشه‌های دشمن را نقش بر آب کند.
جلسه قرآن با نوجوانان ، آموزش قرآن


حجت الاسلام عبدالله مرادی، سرپرست دفتر فرهنگی مدارس رستگاران سراسر کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به پیش رو بودن فصل تابستان بیان داشت: باید با برنامه‌ریزی مناسب اوقات فراغتی غنی برای نوجوانان و جوانان آماده کرد.

وی بیان داشت: امروز با توجه به تهاجم فرهنگی که از سوی غرب به سوی کشورهای اسلامی به خصوص ایران وجود دارد باید بنیه علمی و دینی افراد را تقویت کنیم.

این کارشناس فرهنگی با اشاره به اینکه برنامه‌های اوقات فراغت باید شاد و با انظباط باشد، اظهار داشت: باید با برنامه‌ریزی درست، اوقات فراغتی پربار برای نوجوانان در نظر گرفته شود تا به بهترین شکل ممکن از وقت استفاده کنند.

وی ادامه داد: باید در برنامه های اوقات فراغت، تقویت روحیه دینی، بنیادهای اعتقادی و فهم عمومی بالا رود و روحیه جهادی ترویج شود.

این محقق علوم اسلامی گفت: امروز دشمنان نظام اسلامی دهان طمع خود را باز کرده‌اند تا جوانان را در فرهنگ منحط خود ببلعند از این رو اقدامات موثر فرهنگی همچون طرح‌های اوقات فراغت می‌تواند این نقشه‌ها را نقش بر آب کند.

حجت الاسلام مرادی گفت: امروز فرقه‌های گوناگون، تفکرات غربی منحرف و گروه های غیراسلامی در صدد جذب جوانان هستند از این رو آشنایی با این خطرات، وظیفه برنامه‌ریزی فرهنگی را تاکید می‌کند.

وی گفت: برنامه موفق اوقات فراغت لزوما برنامه آموزشی نیست، زیرا دانش آموز در تابستان پس از گذراندن نه ماه درس، کمتر به بحث های آموزشی استقبال نشان می‌دهد.

این فعال فرهنگی اذعان داشت: باید در برنامه ریزی اوقات فراغت به آموزش، تفریح و ورزش اهتمام داشت و با تلفیق این برنامه ها، نوجوانان را در مسیر تعالی رشد داد. /909/ت302/ع

ارسال نظرات