۱۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۱۱۰۰۲۴
معاون نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی منطقه شش:

فهم صحیح قرآن موجب تداوم انس با کتاب الهی است

خبرگزاری رسا ـ معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی منطقه شش اظهار داشت: فهم صحیح قرآن کریم در ماه مبارک رمضان باعث نگهداری و تداوم انس با قرآن در ما‌ه‌های دیگر سال می‌شود و آشنایی با تفاسیر قرآن و آیات کلیدی آن باعث تداوم این ارتباط می‌شود.
حجت الاسلام سلطاني، معاون نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه هاي آزاد اسلامي خوزستان
حجت‌الاسلام عبدالکریم سلطانی، معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی منطقه شش، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، اظهار داشت: با توجه به این‌که ماه رمضان فصل قرآن و بهار قرآن است می‌تواند زمینه مناسبی برای معرفت عمیق به قرآن ایجاد کند؛‌ فهم صحیح قرآن باعث نگهداری و تداوم انس با قرآن در ما‌ه‌های دیگر سال می‌شود.

وی افزود: آن حلقه مفقودی که باعث می‌شود انسان ارتباط خود را با قرآن کم یا ضعیف کند، آشنا نشدن با معارف قرآنی و نبود حس معارف قرآنی است. در ماه رمضان این زمینه فراهم می‌شود و انسان به لطف عنایت الهی می‌تواند با چنین فضایی آشنا بشود، بنابراین باید نهایت استفاده را بکند که به این مقصد برسد، در این میان می‌تواند به معرفت حداکثری یا حداقلی دست یابد و یا آن را ایجاد کند.

حجت الاسلام سلطانی گفت: اگر کسی بتواند این فضا را در قلب و روان خود ایجاد کند و با معارف قرآن آشنا شود، این لذت ماندگار خواهد شد. زمانی که با قرآن ارتباط برقرار می‌کند برای او لذت‌بخش خواهد بود. اگر این لذت ایجاد شد در ماه‌های دیگر سال نیز تداوم خواهد داشت.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی منطقه شش عنوان کرد: مطالبه و شناخت نسبت به آیات قرآن قدم نخست است و زمانی که فرد این قدم را بردارد، درک می‌کند که قرآن در زندگی او کاربردی است؛ آشنایی فرد با تفاسیر قرآن و آیات کلیدی باعث می‌شود که به عمق و باطن قرآن پی برد و ارتباطش با قرآن قطع نشود./9455/ت303/ص
ارسال نظرات