۱۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۱۱۰۲۶۹
به همت نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها؛

طرح ضیافت اندیشه در دانشگاه‌ آذربایجان غربی آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ با حضور عضو خبرگان رهبری و مسؤولان نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان آذربایجان غربی، طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه های آذربایجان غربی در ارومیه آغاز به کار کرد.
نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، طرح ضیافت اندیشه استادان دانشگاه‌های آذربایجان غربی شنبه شب با حضور حجت الاسلام‌و‌المسلمین سید علی اکبر قریشی، عضو خبرگان رهبری، جمعی از مسؤولان و 70 نفر از استادان دانشگاه های استان در ارومیه آغاز به کار کرد.

علم، دین و تعریف صحیح اسلامی شدن دانشگاه‌ها از موضوعاتی است که در طرح ده روزه ضیافت اندیشه استادان دانشگاه های آذربایجان غربی بررسی می شود.

در این طرح معنوی، علاوه بر ارائه درس در زمینه تعلیم و تربیت اسلامی، علم و دین،‌ اندیشه‌های سیاسی و مبانی انقلاب اسلامی و‌ فقه و زندگی‌، برنامه‌های جنبی همچون برگزاری نشست‌های علمی، مراسم افطاری، برنامه‌‌های ورزشی و بازدید نیز مد‌نظر قرار گرفته است.

حجت الاسلام اسم حسینی، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در آیین شروع به کار این طرح به تشریح اهمیت آگاهی و بینش سیساسی در مبانی اسلام پرداخت و گفت: عقلانیت، حس ، تجربه، نقل، شهود و وحی مولفه های اندیشه سیاسی از منظر اسلام است.

این مسؤول با تاکید بر اهمیت اندیشه سیاسی برای مقابله با توطئه‌ها و هجمه‌های وسیع فرهنگی تصریح کرد: شاکله تفکر و اندیشه سیاسی در مکتب اسلام از سه منبع معرفت، انسان‌شناشی و هستی‌شناسی سرچشمه می گیرد.

وی درک صحیح از مباحث و یادگیری مقدمات مفاهیم سیاسی را لازمه دست یافتن به یک تحلیل بنیادی عنوان کرد و افزود: استادانی که در حیطه علوم انسانی تدریس و با مسائل روز برخورد می کنند، باید رشد فکری بیشتری نسبت به سایر استادان دانشگاهی داشته باشند.

حجت الاسلام اسم حسینی با بیان این‌که پس گذشت سه دهه از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، باید اندیشه سیاسی اسلامی در دانشگاه‌ها به منظور اسلامی شدن دانشگاه‌ها مطرح شود، اظهار کرد: اساتید دانشگاهی را بهترین عناصر برای تأثیر‌گذاری بر فضای دانشگاه‌ها هستند که باید بتوانند با افزایش اطلاعات خود و تزریق آن به نسل جوان آنها را در مقابل تهدیدات مختلف مصون کنند.

گفتنی است، در مراسم آغاز به کار طرح ده روزه ضیافت اندیشه حجت الاسلام و المسلیمن سید علی اکبر قریشی، عضو خبرگان رهبری و مسؤولان نهاد رهبری در دانشگاههای استان حضور داشتند.

یادآور می شود، طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه های ارومیه دیشب در محل دانشگاه علوم پزشکی ارومیه آغاز به کار کرد و بیست و چهارم ماه جاری نیز پایان خواهد یافت./936/پ202/س
ارسال نظرات