۰۸ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۱۱۱۷۹۴
آیت‌الله سبحانی:

پرداخت فطریه مهمان یک شبه مبنای فقهی ندارد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله سبحانی با بیان این‌که پرداخت فطریه با رویت هلال واجب است، گفت: پرداخت فطریه مهمان یک شبه مبنای فقهی ندارد.
درس تفسير قرآن کريم توسط آيت الله سبحاني در مدرسه حجتيه قم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید، امروز و پس از نماز ظهر و عصر در مسجد مدرسه حجتیه قم اظهار داشت: غروب امروز به احتمال قوی ماه دیده خواهد شد و فردا عید سعید فطر است.

وی با بیان این‌که پرداخت فطریه با رویت هلال واجب است، افزود: اگر امشب هلال ماه رویت شد بر مسلمانان واجب است که به شکرانه یک ماه روزه گرفتن فطریه دهند و دو رکعت نماز به جای آورند.

حضرت آیت‌الله سبحانی در ادامه خاطرنشان کرد: یک ماه روزه گرفتن عمل بزرگی است و خداوند متعال به شکرانه این عمل، اجر و پاداش مؤمنان را در آخرت خواهد داد و البته این تلاش آثار دنیوی بسیاری را هم به دنبال دارد.

وی با اشاره به میزان پرداخت فطریه از سوی مؤمنان، ابراز داشت: فطریه روزه‌داران در صورتی که نانخور هستند، نفری دو هزار تومان و در صورتی که برنج‌خور هستند، برای برنج متوسط نفری شش هزار تومان و برنج اعلی نفری 9 هزار تومان پرداخت شود.
 
این مرجع تقلید با بیان این‌که زکات فطره بر مهمان یک شبه تعلق نمی‌گیرد، گفت: مهمانی که از 27 یا 28 ماه مبارک رمضان تا عید فطر در منزل کسی بماند و نانخور او به حساب آید، فطریه‌اش بر عهده میزبان است که البته میهمان می‌تواند فطریه خودش را به اذن صاحبخانه، پرداخت کند.

وی با اشاره به کسانی که در آخرین شب ماه مبارک رمضان حاضر نیستند به خانه اقوام و آشنایان بروند و دلیلش را هم پرداخت فطریه عنوان می‌کنند، تصریح کرد: پرداخت فطریه مهمان یک شبه مبنای فقهی ندارد. /920/پ202/ج

ارسال نظرات