۰۴ مهر ۱۳۹۰ - ۰۰:۰۶
کد خبر: ۱۱۳۴۳۹

سیزدهمین دوره مرکز تخصصی مهدویت آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم سیزدهمین دوره افتتاحیه مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم با حضور شخصیت های حوزوی، روحانیان و طلاب و دانش پژوهان این مرکز برگزار شد.
عكس تزييني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم افتتاح سیزدهمین دوره مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم با حضور آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری، عضو مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام و المسلمین قرائتی، سردار توکلی رییس ناجای قم، دانش پژوهان و استادان این مرکز شامگاه یک شنبه، سوم مهر در این مرکز تخصصی در قم برگزار شد.

در ابتدای این مراسم؛ آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، عضو مجلس خبرگان رهبری با توصیه به این که این مرکز باید در پنج موضوع سرمایه‌گذاری و فعالیت جدی کند، بیان داشت: این مرکز تخصصی باید در ابعاد اعتقادی، عرفانی، روانشناسی، سیاسی و تربیتی برنامه‌ریزی و فعالیت جدی کند.

وی با بیان این که اجرای ابعاد فوق نیاز به زمینه سازی دارد، اظهار داشت: فضای جامعه باید تغییر کند و علاوه بر کارهای نظریه پردازی، فعالیت های میدانی و تربیت اشخاص نیز لازم است.

امام جمعه قم با اشاره به این که با توجه به موج بیداری اسلامی در منطقه، جهان تشنه معارف مهدوی شده است، اظهار داشت: با گرایش به مهدویت امیدهای جهانی هدایت می‌شود.

در ادامه؛ حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی، رییس مرکزتخصصی مهدویت با اشاره به این که فعالیت های علمی باید کاربردی و مورد نیاز فردی و اجتماعی باشد، بیان داشت: متاسفانه در برخی از دروس و درس های خارج سالیانی متمادی به مباحثی پرداخته می شود که جوابگوی یک سوال ازمردم هم نیست.

وی با انتقاد از تعطیلات زیاد حوزه‌های علمیه، خطاب به طلاب گفت: در ایام تعطیل برنامه ریزی داشته باشید و از این فرصت پیش آمده بهترین استفاده را ببرید و بدانید که تفسیر نمونه از استفاده از همین فرصت های تعطیلی درسی به دست آمده است.

رییس ستاد اقامه نماز با اشاره به این که نیازها فراوان و خطرها زیان شده است به روحانیان و طلاب و دانش پژوهان گفت: همت را بلند بگمارید چرا که در برابر شبهات و خطرات نیازمند یک حصار علمی هستیم.

در پایان این مراسم از دانش‌پژوهان ممتاز این مرکز آموزشی و پژوهشی تقدیر به عمل آمد./921/پ203/ع

ارسال نظرات