۲۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۱۱۵۰۹۶
حجت الاسلام رفیعی:

مومن از مراجعات مردم خسته نمی‌شود

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام رفیعی با تبیین روایتی درباره علائم مومنان گفت: یکی از علامت‌های مومنان این است که از مراجعات مردم خسته نمی‌شوند.
حجت‌الاسلام ناصر رفيعي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی شب گذشته در همایش دستاوردهای اردوهای هجرت بسیج در مجتمع امام خمینی( ره) با اشاره به آیه «لِلَّذِینَ أَحْسَنُوا الْحُسْنَى وَ زِیَادَةٌ وَ لاَ یَرْهَقُ وُجُوهَهُمْ قَتَرٌ وَ لاَ ذِلَّةٌ أُولٰئِکَ أَصْحَابُ الْجَنَّةِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ‌» گفت: خداوند برای هرکس که به دیگران خدمت می کند چند جایزه تعیین کرده است.

وی افزود: چنین افرادی دچار افسردگی و ذلت نمی شوند، اهل بهشت می شوند و در آن جاودانه می مانند و خداوند یک چیز اضافه هم به آنها می دهد.

حجت الاسلام رفیعی با بیان اینکه برخی مفسران «زیاده» را در این آیه توفیق، الهام و لطف ویژه دانسته‌اند، اظهار داشت: در واقع کسی نمی داند دقیقا این چه اجری است که خداوند به ایشان می دهد، اگر قرار بود مشخص شود خداوند صراحتا مشخص می‌کرد.

وی روایتی از پیامبر اکرم صل الله علیه و آله و سلم بیان کرد و گفت: حضرت می‌فرماید «دو چیز است که بالاتر از آن وجود ندارد اول ایمان به خدا و دوم منفعت رساندن به بندگان خدا».

این استاد حوزه بهترین مردم را بر اساس روایات کسانی دانست که بار از دوش دیگران برمی دارند و تصریح کرد: حتی بعضی روایات ثواب یک ماه اعتکاف و حج را با خدمت رسانی به مردم برابر قرار داده‌اند.

حجت الاسلام رفیعی با تبیین روایتی که می فرماید مومنان 10 علامت دارند افزود: یکی از آن علامت‌ها این است که از مراجعات مردم خسته نمی‌شوند.

وی زیبایی کار خیر و خدمت به دیگران را از منظر امام صادق علیه السلام در سه چیز عنوان کرد: کار خود را کوچک شمردن، مطرح نکردن آن و عجله کردن در انجام آن کار.

حجت الاسلام رفیعی کوچک شمردن کار خود را موجب بزرگ جلوه دادن آن توسط خداوند دانست و ادامه داد: اگر کار را مخفیانه انجام دهیم خداوند آشکارش می کند مانند ماجرای امیرالمومنین علیه السلام که انگشترش را در رکوع بخشید یا ماجرای بخشیدن افطاری به فقیر و یتیم و اسیر که هر دو در قرآن آمده است و اگر تعجیل در کار کنیم آن کار گوارا می شود.

وی خدمت رسانی را به کارهای علمی ، اصلاحی، یَدی تقسیم بندی کرد و گفت: شما جهاد گران با حضور خود در مناطق محروم موجب دلگرمی مردم آنجا می‌شوید.

این استاد اخلاق با اشاره به این روایت که می فرماید «دار الفرح » در بهشت مخصوص کسانی است که دیگران را شاد کنند و از داغ هایشان برهانند گفت: در روایت دیگری آمده است که چند گروه با شهدا محشور می شود و یکی از آنها کسانی هستند که ناراحتی داغ دیده ای را برطرف کنند.

حجت الاسلام رفیعی دلیل اینکه چهارده فراز یکی از دعاهای ماه رمضان مربوط به مردم است تصریح کرد: این ها همه نشان می دهد که کار شما جهادگران چقدر ارزش دارد پس به کارتان ادامه دهید./928/پ202/ع

ارسال نظرات