۲۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۱۱۷۰۶۸
خطیب جمعه ساری:

طرح ایران‌هراسی ترفندی نخ نما و پوشالی از سوی استکبار جهانی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت ساری با بیان این که داشتن سلاح اتمی و نقض حقوق بشر در ایران اسلامی ترفندی نخ نما و پوشالی از سوی استکبار جهانی است، گفت: آمریکایی ها به خوبی می دانند ایران اسلامی با این گونه طرح ها و برنامه شکست نا‌پذیر است.
امام جمعه موقت ساري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام یوسف یوسف پور، امام جمعه موقت ساری، امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی مرکز استان با بیهوده خواندن تلاش های نظام سلطه برای منزوی کردن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گفت: دشمنان بیش از سه دهه، همه توان خود را برای نابودی نظام اسلامی به کار گرفتند، اما همواره شکست خوردند.

وی به طرح ترور سفیر عربستان از سوی آمریکایی اشاره کرد و با بیان این که آمریکا با مطرح کردن این طرح موضوع کاملاً دروغین در پی سرپوش گذاشتن بر بحران داخلی  بوده است، افزود: شرایط امروز آمریکا بسیار بحرانی و هر روز که می گذرد این کشور به نابودی کامل نزدیک‌تر می شود.

امام جمعه موقت ساری با بیان این که داشتن سلاح اتمی و نقض حقوق بشر در ایران اسلامی ترفندی نخ نما و پوشالی از سوی استکبار جهانی است، خاطرنشان کرد: آمریکایی ها به خوبی می دانند ایران اسلامی با این گونه طرح‌ها و برنامه شکست نخواهد خورد.

حجت الاسلام یوسف‌پور در بخش دیگری از سخنان خود به واقعه غدیر اشاره کرد و با بیان این که پیام و جایگاه این واقعه عظیم را باید با جان و دل درک کنیم و در جهت ترویج آن گام برداریم، خاطرنشان کرد: فرهنگ غدیر می توان بسیاری از مشکلات جامعه بشری را حل کند.

وی، غدیر را یک فرهنگ نورانی معرفی کرد و با تأکید براین که همه تلاش ها باید در جهت جهانی سازی این فرهنگ صرف شود، تصریح کرد: مسأله غدیر باید از مهجوریت خارج شود و به جریان جهانی تبدیل شود.

امام جمعه موقت ساری با بیان این که فلسفه غدیر حب ولایت و پیامش حرکت در مسیر ولایت مداری و ولایت محوری است، ادامه داد: ولایت پذیری اصلی ترین شاخص و سنجش در جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام یوسف پور با اشاره به این که دشمنان همواره به دنبال کاهش اثرگذاری فرهنگ غدیر بوده و هستند، افزود: همه ما موظفیم با انجام برنامه های فرهنگی عمیق و تاثیر گذار اقدامات آنان را ناکام بگذاریم و با ترویج فرهنگ غدیر و تبیین امامت و ولایت در جامعه در مسیر حفظ و زنده نگه داشتن فرهنگ علوی گام برداریم.

وی با بیان این که غدیر عید اکبر بوده و تحقق وعده‌های الهی بر زمین عید اکمال و اتمام است، خاطرنشان کرد: پیام غدیر را شناخت وصی رسول اکرم‌(ص)، اطاعت از امام حق و توجه به جایگاه رفیع و بی بدیل امامت و رهبری است.

امام جمعه موقت ساری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن هفته بسیج، این هفته را فرصت مناسبی برای تبیین عملکرد درخشان این نیروی تأثیرگذار انقلاب اسلامی در سه دهه اخیر دانست و تصریح کرد: نیروی مردمی بسیج در دوران انقلاب اسلامی نقش ارزنده در دفاع از کیان انقلاب بر عهده داشته و دارد.

حجت الاسلام یوسف پور با بیان این که نیروی بسیج همواره در مسیر اهداف انقلاب و آرمان های امام راحل و مقام معظم رهبری گام برداشته است، گفت: امروز حفظ و حراست ارزش های انقلاب و منویات امام راحل و رهبر معظم انقلاب یکی از مهم‌ترین وظایف بسیجیان است.

وی در ادامه سخنان خود به مسأله ولایت فقیه در نظام اسلامی اشاره کرد و با بیان این که آحاد جامعه باید در مسیر رضایت ولایت گام بردارند، خاطرنشان کرد: تبعیت از ولی فقیه عامل سعادت و تعالی نظام دینی است./950/پ201/س

ارسال نظرات