۰۸ آذر ۱۳۹۰ - ۰۲:۱۲
کد خبر: ۱۱۷۸۲۳
حزب معارض آل سعود:

وزارت کشور عربستان در پی بهانه ای برای کشتار شیعیان است

خبرگزاری رسا ـ حزب توسعه و تغییر عربستان، وزارت کشور این کشور را به فراهم کردن زمینه کشتار شیعیان متهم کرد.
تشييع گسترده شهداي حوادث اخير عربستان
به گزارش خبرگزاری رسا، جمعیت توسعه و تغییر عربستان از احزاب معارض رژیم آل سعود که در خارج از این کشور به فعالیت علیه نظام مشغول است در بیانیه ای که روز گذشته منتشر شد وزارت کشور عربستان مسوول اصلی به شهادت رسیدن 4 شهروند شیعه قطیف بر اثر تیراندازی نظامیان عنوان کرد.

این جمعیت با اشاره به اینکه شهرهای استان قطیف حالت نظامی به خود گرفته و ایست های بازرسی فراوانی در این شهرها دایر شده و ماموران امنیتی به تحریک احساسات شهروندان می پردازند، وزارت کشور را مسوول همه جنایت های رخ داده خواند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: تجاوز پی در پی نیروهای امنیتی هیچ مجالی برای تشکیک در اینکه نظامیان در اقدامی برنامه ریزی شده به اقدامات تحریک انگیزانه علیه شهروندان پرداخته اند، باقی نمی گذارد، مقامات در پی آن بودند که با تحریک شهروندان به تنش، بهانه ای برای استفاده از گلوله های جنگی علیه شهروندان بی دفاع بدست آورند.

این بیانیه تاکید می کند که روش هایی که وزارت کشور عربستان در پیش گرفته است نه تنها به نفعی دربر ندارد، بلکه افزایش تنش در منطقه را در پی خواهد داشت.

جمعیت توسعه و تغییر دولت عربستان را به پایان خشونت علیه مردم فراخواند و تاکید کرد: مقامات سعودی باید به خواسته ها و مشکلات مردم توجه کرده و مطالبات شهروندان را با تدابیر امنیتی و گلوله پاسخ ندهند.

این حزب معارض آل سعود از بازی رسانه ای رژیم به شدت انتقاد کرد و ادامه داد: آل سعود با رسانه هایی که در اختیار دارد به گمراه کردن ذهن جهانیان می پردازد، دولت باید به سایر رسانه های داخلی و خارجی اجازه دهد تا به منطقه الشرقیه بیایند و حقایق را بازگو کنند.


گفتنی است پس از آنکه یکی از جوانان شیعه قطیف عربستان به نام ناصر المحیشی در ایست بازرسی این شهر با تیراندازی نیروهای امنیتی مواجه و به شهادت رسید، موجی از تنش و اضطراب منقطه شیعه نشین الشرقیه را فراگرفت.

این اقدام نیروهای امنیتی با واکنش شدید مردم مواجه شد و راهپیمایی و تجمع های اعتراض آمیز گسترده ای استان قطیف را فراگرفت.

مقامات آل سعود که از سرایت بهار عربی و بیداری اسلامی به این کشور به شدت هراس دارند به سرکوب معترضان پرداخته و 3 جوان دیگر را به شهادت رسانده و بیش از 15 تن دیگر را زخمی کردند.

علمای شیعه قطیف در روزهای گذشته به شدت نسبت به این جنایت ها واکنش نشان داده و دولت آل سعود را به پایان خشونت علیه شهروندان شیعه فراخواندند./980/ب902/گ
ارسال نظرات