۱۴ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۱۱۸۲۵۰
با برپایی مجالس عزا؛

مراجع تقلید و علما در تاسوعای حسینی به سوگ نشستند

خبرگزاری رسا ـ همزمان با نهم محرم الحرام و تاسوعای حسینی مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان، با حضور علما و اقشار مختلف مردم در بیوت و دفاتر مراجع تقلید برگزار شد.
شب تاسوعاي حسيني در حرم حضرت فاطمه معصومه حرم حضرت فاطمه معصومه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با تاسوعای حسینی، مراسم سوگواری اباعبدلله الحسین و یاران با وفای ایشان با حضور مراجع تقلید، علما و شخصیت های حوزوی برگزار شد.

مراسم سوگواری و عزاداری حضرت امام حسین (ع) سرور و سالار شهیدان پیش از ظهر روز دوشنبه چهاردهم آذرماه در دفاتر حضرات آیات ناصر مکارم شیرازی، حسین وحید خراسانی، لطف الله صافی گلپایگانی، حسین نوری همدانی، جعفر سبحانی، سید موسی شبیری زنجانی و عبدالله جوادی آملی و همچنین سایر علما برگزار شد.

در این مراسم ها سخنرانان به تبیین ماهیت قیام عاشورا و بیان اهداف امام حسین(ع) از قیام بر ضد یزیدیان پرداختند و امر به معروف و نهی از منکر، مبارزه با ظلم و ستم و احیای دین رسول الله را از جمله مهم ترین این اهداف بیان کردند.

مداحان نیز در تاسوعای حسینی به مداحی و روضه خوانی پرداختند و مراجع تقلید همگام با دیگر اقشار مختلف مردم در این مصیبت عظما اشک ماتم ریختند.

علی لاریجانی نماینده مردم قم و رییس مجس شورای اسلامی نیز طبق سنت قدیمی خود در سالروز تاسوعای حسینی به شهر مقدس قم سفر کرد و در مراسم عزاداری که در بیوت مراجع تقلید و علما برگزار شد حضور یافت.

در این مراسم ها حجت الاسلام محمدحسین موسی پور استاندار قم و شمار دیگری از مسؤولان استانی نیز حضور داشتند.

در مراسم عزاداری دفتر حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی که در مدرسه امام امیرالمؤمنین(ع) برگزار شد، حجت الاسلام حسینی خراسانی سخنرانی کرد و همچنین در مراسم سوگواری امام حسین(ع) در دفتر حضرت آیت الله نوری همدانی نیز حجت الاسلام صُحفی از فضلای حوزه به ایراد سخن و ذکر فضائل و مناقب سرور و سالار شهیدان پرداخت.

گفتنی است، مراسم عزاداری و سوگواری تاسوعای حسینی پیش از ظهر امروز در دفتر مقام معظم رهبری در قم نیز با حضور علما، شخصیت های حوزوی و اقشار مختلف مردم و رییس مجلس شورای اسلامی برگزار شد. /924/پ202/ج
ارسال نظرات