۲۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۱۱۹۰۴۷
آیت الله مقتدایی:

اقتدار و قاطعیت لازمه هر حرکت انقلابی است/ امنیت و آرامش کنونی حاکم بر کشور از برکات تدابیر اندیشمندانه رهبری است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه در دیدار با مدیران و فرماندهان تیپ مستقل 83 امام جعفر صادق(ع) توصیه کرد: با گستردگی مسؤولیتی که دارید همواره با صلابت و در عین حال با اعتدال کار کنید چرا که لازمه هر حرکت انقلابی، اقتدار و قاطعیت است ولی باید در این راستا احتیاط را از دست نداد.
آيت الله مقتدايي آيت الله مقتدايي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله مرتضی مقتدایی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور صبح امروز در دیدار مدیران و فرماندهان تیپ مستقل 83 امام جعفر صادق علیه السلام که به مناسبت سالروز شهادت آیت الله مفتح و هفته وحدت حوزه و دانشگاه برگزار شد اظهار داشت: هرچه از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد و دوران شکوفایی نظام اسلامی بیشتر استمرار پیدا می‌کند به اهمیت کار حضرت امام خمینی (ره) در تشکیل حکومت اسلامی مبتنی بر ولایت فقیه بیشتر پی می‌بریم.

وی با بیان این که جنبه اسلامی بودن نظام روز به روز بیشتر می‌شود به گونه‌ای که امروز در جهان الگو شده است، افزود: امروز ارزش ولایت فقیه و وجود رهبری با توجه به بیداری اسلامی در جهان بیشتر درک می‌شود چرا که تنها خلأ موجود در این جنبش‌ها، نبود رهبری است.

مدیر حوزه‌های علمیه در ادامه وجود رهبری و تدابیر حکیمانه ایشان را رمز مقاومت و پیروزی ملت ایران در برابر فشار‌های گوناگونی که در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی به کشور وارد می‌شود دانست و گفت: هر کشور دیگری به جای ما بود یک‌دهم بلکه یک صدم این فشارها را در این مدت 33 سال نمی‌توانست تحمل کند.

وی بیان داشت: هر نظامی نمی‌تواند چنین اقتداری داشته باشد، تنها نظام اسلامی در پرتو ولی‌فقیه می‌تواند چنین با تدبیر و صلابت عمل کند و این را مدیون حرکت امام حسین(ع) در عاشورا و در ادامه انقلاب علمی امام باقر(ع) و امام صادق(ع) هستیم که یکی باعث بقای دین و دیگری سبب نشر و توسعه آن شد.

آیت الله مقتدایی با اشاره به این که خیزش‌های جهانی در کشورهای اسلامی برگرفته از انقلاب اسلامی است اظهار داشت: در همه این جنبش‌ها نمادهای اسلامی مانند شعار الله اکبر و نماز‌های جماعت گسترده نشان از ماهیت اسلامی آن‌ها داشت و این برخلاف تلاش همه جانبه استکبار جهانی برای غیر دینی جلوه دادن این حرکت‌های مردمی بود چنانچه خوشبختانه جریاناتی که در انتخابات تونس و مصر اتفاق افتاد این توطئه شوم بدخواهان را با شکست مواجه کرد.

وی وجود امنیت و آرامش کنونی حاکم بر کشور را از برکات ولی‌فقیه و تدابیر اندیشمندانه رهبری دانست و ادامه داد: شکار هواپیمای فوق مدرن و فوق پیشرفته آمریکا در ایام عاشورای حسینی، هدیه‌ای الهی و پاداش عزاداری‌های مردم بود که موجب تقویت نظام اسلامی و سرشکستگی دشمنان شد.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به این که باید قدردان این نظام اسلامی و نعمت ولایت فقیه باشیم گفت: حوزه علمیه هیچگاه مثل امروز اینگونه در صحنه انقلاب حاضر نبوده است، حوزه علمیه اعتراف دارد به این که باید پشتیبان و مبلغ نظام باشد. همه مراجع تقلید حامی نظام و انقلاب اسلامی هستند و همواره به طلاب و مردم دلگرمی و روحیه می‌دهند و طلاب همیشه و در همه جا از نظام و انقلاب دفاع کرده‌اند.

آیت الله مقتدایی به مدیران و فرماندهان تیپ مستقل امام جعفر صادق (ع) توصیه کرد: با گستردگی مسؤولیتی که دارید همواره با صلابت و در عین حال با اعتدال کار کنید چرا که لازمه هر حرکت انقلابی، اقتدار و قاطعیت است ولی باید در این راستا احتیاط را از دست نداد.

وی در پایان استفاده از فضای معنوی و علمی حوزه در کارها و توجه به درس و بحث را از ضروریات کار بسیج طلاب خواند و گفت: بالاترین مدال افتخار برای شما کسب رضایت حضرت ولی عصر(عج) در سایه حفظ تقوا و اخلاق حوزوی است. /916/پ202/ج
ارسال نظرات