۰۴ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۱۱۹۶۴۶
حماسه عاشورایی(2)/حجت الاسلام خرسند:

مردم در 9دی آرزوی استکبار و ایادی داخلی آنها را لگدمال و انقلاب اسلامی را بیمه کردند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کازرون، حماسه 9 دی را نقطه عطفی تاریخی و ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی ایران دانست و تاکید کرد: ملت ایران در 9 دی آرزوی آمریکا و اردوگاه استکبار را لگدمال و برای سال های سال انقلاب را بیمه و فتنه گران را منزوی کردند.
حجت الاسلام محمد خرسند
حجت الاسلام محمد خرسند، امام جمعه کازرون در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، حماسه نهم دی را برخاسته از سه ویژگی مهم دانست.

وی با بیان اینکه ملت عاشورایی ایران با بصیرت،‌ دشمن شناسی و وقت شناسی باعث خلق این حماسه ماندگار و تاریخی شد، گفت: حضور مجاهدانه ملت در یک برهه حساس و تعیین کننده که دشمن با تمام وجود برای ضربه زدن به انقلاب و از بین بردن ارزش ها به صحنه آمده بود کار را تمام کرد.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه با برخوردهای امنیتی و انتظامی نمی شد فتنه را جمع کرد، اظهار داشت: جمع کردن این فتنه احتیاج به حضور مجاهدانه و عاشورایی ملت داشت و خوشبختانه با بصیرتی که ملت ایران داشتند این اتفاق افتاد.

امام جمعه کازرون گفت: 9 دی یک روز ماندگار و نقطه عطفی برای ملت ایران در دهه چهارم انقلاب اسلامی است و همه بایستی این روز را گرامی بداریم.

حجت الاسلام خرسند با اشاره به عواملی که باعث خلق این حماسه شد ابراز داشت: قبل از نهم دی ما شاهد وحدت و ائتلاف نامبارکی از سوی جریانات برانداز اعم از فریب خوردگان داخلی، ‌فتنه گران و جریانات ضد انقلاب و برانداز خارجی بودیم.

وی افزود: در این اتفاقات هر کس که ظرف سی سال گذشته به هر شکل ممکن ضربه ای از انقلاب خورده به صحنه آمده بودند و به بهانه تقلب در انتخابات به آن حوادث دامن زدند و فتنه را به وجود آوردند.

حجت الاسلام خرسند با بیان اینکه اینها به ارزش ها و مقدسات ما جسارت کردند و علیه اصل ولایت فقیه شعار دادند، ابراز داشت: دشمن در عاشورای 88 به هویت ملت ایران حمله کرد و هیچ ملتی هم تحمل نمی کند که کسی هویت و شناسنامه اش را زیر سؤال ببرد.

وی از عاشورا به عنوان هویت ملت ایران یاد کرد و با بیان اینکه هیچ ایرانی آزاده و حتی غیر مسلمان نمی تواند این جسارت را تحمل کند، گفت:‌ سران فتنه از حرمت شکنان عاشورای حسینی به عنوان انسان های خداجو نام بردند.

این استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: این وضعیت برای مردم ما قابل تحمل نبود، از این رو آنها به خروش آمده و با بصیرت و دشمن شناسی و زمان شناسی که داشتند در صحنه حاضر شدند و توطئه را خنثی کردند.

امام جمعه کازرون بیان کرد: در حقیقت ملت ایران در 9 دی آرزوی آمریکا و اردوگاه استکبار لگدمال و برای سال های سال انقلاب را بیمه و فتنه گران را منزوی کردند و درس عبرتی به بدخواهان و کینه توزان نظام اسلامی دادند.

وی با اشاره به درس ها و عبرت هایی که می توان از فتنه 88 گرفت، خطاب به جریانات فتنه گر و انحرافی گفت: از این مسائل درس عبرت بگیرید و بدانید‌ هر کس در خط اصیل اسلام و انقلاب حرکت نکند یک روز رسوا خواهد شد.

امام جمعه کازرون با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب از این حوادث به عنوان نوعی بیماری یاد کردند، اضافه کرد: این یک بیماری بود که مزمن هم شده بود و با یک قرص و دوای مسکن علاج نمی شد و احتیاج به جراحی داشت و ‌ملت ایران با بصیرت و زیرکی این جراحی را انجام داد.

حجت الاسلام خرسند رمز عزت و ماندگاری انقلاب اسلامی را حاکمیت ولایت فقیه و تبعیت ملت از رهبری دانست و تاکید کرد: در سال 88 ‌ملت ایران با بصیرت و دشمن شناسی و زمان شناسی که داشتند اجازه ندادند این بیماری به حدی برسد که بخواهد موتور انقلاب را از کار بیندازد بلکه موجب هلاکت جریان های فتنه گر و انحرافی شدند. /924/پ202/ج
ارسال نظرات