۱۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۱۲۲۳۲۴
حجت‌الاسلام آقا تهرانی:

مصلحت‌اندیشی در حوزه سیاست اشتباه است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که مصلحت‌اندیشی در حوزه سیاست اشتباه است، وظیفه روحانیت برای حضور در این عرصه را بسیار سنگین توصیف کرد.
حجت‌الاسلام آقا تهراني حجت‌الاسلام آقا تهراني حجت‌الاسلام آقا تهراني

 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی در نهمین نشست سالیانه مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر‌(عج) که صبح امروز 14 بهمن‌ماه در سالن همایش‌های مدرسه عالی دارالشفای قم برگزار شد، وظایف روحانیت را در دوران کنونی با گذشته برابر ندانست و گفت: ساحت فعالیت علما در زمینه مباحث جدید بسیار گسترده شده است.
 
وی پرداختن به سیاست را یکی از وظایف روحانیت عنوان و اظهار کرد: اسلام تنها بیان احکام فرعیه مانند فروع دین نیست و از آنجا که دین پاسخ‌گوی تمام نیازهای انسان به ما هو انسان است و باید انسان را تربیت کند، در این بین روحانیت باید پاسخ‌گوی هر یک از نیازهای بشر باشد.
 
این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان این‌که جای تحقیق در حوزه‌های علمیه بسیار وسیع است، در حالی که در حوزه مسائل جدید مانند سیاست کاری از پیش نبرده‌ایم، گفت: برخی حرکت در وادی سیاست را برنمی‌تابند و معتقدند باید به دنبال دموکراسی و سخن‌های غربی‌ها برویم.
 
وی با اشاره به این‌که اسلام درباره همه زمینه‌ها حرف دارد، مصلحت‌اندیشی در حوزه سیاست را اشتباه دانست و تصریح کرد: وظایف روحانیت بسیار سنگین است و حتی در برخی موارد که واجب‌ها با هم تزاحم پیدا می‌کنند باید اوجب را گرفت و مهم‌ترین را مدنظر قرار داد.
 
حجت‌الاسلام آقاتهرانی از آیت‌الله مقتدایی مدیر حوزه‌های علمیه که در مراسم حضور داشت با بیان این‌که میدان برای کار کردن روحانیت بسیار وسیع است و نباید گذاشت که جوانان به جهالت بمیرند، درخواست کرد: واقعا نیازمند تربیت روحانیان ویژه غرب هستیم که غربی‌ها به شدت نیازمند راهنما هستند.
 
وی به دیدار جوانان مسلمان با رهبر معظم انقلاب در هفته گذشته اشاره کرد و با بیان این‌که برخی می‌گویند انقلاب برای ملت‌ها کاری نکرده است، اظهار داشت: رأس این نظام یعنی مقام معظم رهبری و مردم که بدنه آن را تشکیل می‌دهند به وظایف خود درباره انقلاب عمل کرده‌اند، اما خواص برای انقلاب کاری نکرده‌اند.
 
این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به فتنه پس از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری گفت: در فتنه‌ها نشان داده شد که هرکسی بیشتر با رهبر معظم انقلاب باشد خدا بیشتر هوایش را دارد و همین‌که کسی سست می‌شود مردم هم رابطه خود را با او قطع می‌کنند.
 
وی البته سخنان خود را تنها به اهمیت نقش روحانیت در دوران کنونی محدود نکرد و با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی، ورود کسانی که می‌خواهند به مجلس بروند و این‌که در این چهار سال چه فعالیت‌هایی را انجام می‌دهند را مورد نظر قرار داد و توقف و پیشرفت نظام را وابسته به عملکرد نمایندگان مجلس دانست.
 
حجت‌الاسلام آقاتهرانی در پایان سخنان خود یاد حضرت آیت‌الله بهجت‌(ره) را گرامی داشت و با بیان خاطره‌ای از این مرجع فقید درباره اهمیت ولایت افزود: پس از راهپیمایی مردم در 22 بهمن، حضرت آیت‌الله‌ بهجت‌(ره) خطاب به من گفتند که شنیدم مردم بسیاری در این راهپیمایی شرکت کردند.
 
وی ادامه داد: حضرت آیت‌الله بهجت‌(ره) از من پرسید آیا همه کسانی که آمدند به نظام اعتقاد دارند، گفتم خیر برخی به نظام اعتقاد ندارند، پرسید آیا به آقا روح الله اعتقاد دارند، گفتم نه برخی ناراضی هستند که ایشان با طرح این سؤال که چرا اینها با این وضعیت در راهپیمایی حضور یافته‌اند، خود پاسخ داد که «ولایت حاج آقا روح الله است که مردم را بیرون می‌کشاند». /920/پ202/ع

ارسال نظرات