۲۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۱
کد خبر: ۱۲۳۳۴۵
آیت الله مقتدایی:

علامه عسگری مرزبان اعتقادات مردم بود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه کشور در نخستین جشنواره علامه عسگری گفت: علامه عسگری با تشکیل مدارس و دانشکده با فضاسازی مسموم دشمنان مبارزه می کردند.
آيت الله مقتدايي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله مرتضی مقتدایی، رییس حوزه های علمیه سراسر کشور، پنج شنبه، 28بهمن ماه در یادمان نخستین جشنواره علامه عسگری با اشاره به سالروز ورود حضرت معصومه (س) به شهر مقدس قم گفت: دوری برادر و خواهر موجب شد که اما رضا(ع) ایشان را دعوت کردند که این بانوی بزرگوار در راه رسیدن به برادر در شهر مقدس قم از دنیا رفتند و امروز به برکت ایشان امروز شهر مقدس قم پایگاه مهم علمی جهان اسلام شده است.

وی با بیان این که کم افرادی هستند که جامع و ذو ابعاد باشند، ابراز داشت: علامه عسگری از جمله افرادی بودند که از نظر علمی، فکری، تقوا و دیانت جایگاه بالایی داشتند.

آیت الله مقتدایی با اشاره به این که طبق روایت، هر فردی در سه مرحله فراگیری، تدریس و عمل اخلاص داشته باشند در ملکوت عظیم خواهد بود، اظهار داشت: علامه عسگری مصداق این روایت بودند و این بزرگ مرد برای خداوند تا آخر عمر از تحصیل و تدریس و عمل دست بر نداشت.

وی احیای اسلام را از اهداف تلاش های علمی علامه عسگری معرفی و خاطرنشان کرد: علامه فقط در فکر درس خواندن صرف در حجره ها نبود و دغذغه روشنگری و هدایت جوانان را داشت.

آیت الله مقتدایی با بیان این که تشکیل مدارس و دانشگاه ها از فعالیت های نمونه و کم نظیر علامه عسگری است، اظهار داشت: زمانی که دشمنان قصد داشتند قلب جوانان را از اسلام حق منحرف کنند علامه با این وجهه علمی برای مقابله با دشمنان به تشکیل مدارس پرداخت.

وی ایجاد شبهه در بین جوانان نسبت به مسایل حق و امام زمان و عقاید اسلام را از ترفندهای دشمنان اسلام دانست و گفت: علامه برای پرورش دادن افراد با اعتقاد و حضور این افراد در جامعه، دانشکده اصول دین را تشکیل داد.

رییس حوزه های علمیه با اشاره به این که علامه عسگری مرزبان و محافظ مرزهای اسلام و اعتقادات بودند و از نفوذ لشگر شیطان جلوگیری می کردند، ابراز داشت: طبق این روایات مقام اینگونه علما از مجاهدان و مبارزان نظامی اسلام هزارمرتبه بالاتر است زیرا که علما مراقب دین مردم هستند ولی مجاهدان از بدن ها محافظت می کنند.

وی خطاب به روحانیان و طلاب خاطرنشان کرد: اخلاق طلاب با تدریس و رفتن بر سر کلاس حاصل نمی شود بلکه نیاز دارند در زندگی خود، بزرگی را برای به عنوان الگو انتخاب کنند.

آیت الله مقتدایی در پایان، برگزاری این همایش ها را مثبت ارزیابی کرد و گفت: تبیین شخصیت ها و فعالیت های اینگونه علما موجب الگو سازی طلاب خواهد شد و حوزویان با تأسی از این بزرگان خصوصا علامه عسگری می توانند بین درس و مسایل معنوی یک جمع بندی داشته باشند./921/پ202/ج

ارسال نظرات