۰۸ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۱۲۴۰۳۴
فردا در مشهد؛

اختتامیه هفدهیمن المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی‌تربیتی مجتمع آموزش عالی جامعه المصطفی مشهد گفت: اختتامیه هفدهمین المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث و مراسم اعلام انزجار به هتک حرمت اخیر قرآن کریم، فردا در مشهد برگزار خواهد شد.
المپياد قرآن جامعه المصطفي
حجت‌الاسلام غلامحسین عصارزاده، معاون فرهنگی‌تربیتی مجتمع آموزش عالی مشهد جامعه المصطفی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد در این خصوص، گفت: این مراسم با حضور طلاب برادر و خواهر این مجتمع به همراه قرائت بیانیه جامعه المصطفی العالمیه در خصوص هتک حرمت به قرآن کریم برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به حضور طلاب کشور افعانستان در این مرکز توضیح داد: بیانیه جامعه المصطفی العالیمه برای محکوم کردن هتک حرمت به قرآن کریم و قرآن سوزی اخیر نیروهای آمریکایی در افغانستان بوده که با اعلام انزجار و سر دادن شعار علیه این هتک حرمت همراه خواهد بود.

حجت‌الاسلام عصارزاده سپس به هفدهمین المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث اشاره کرد و گفت: مرحله نهایی هفدهمین المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث بهمن امسال در قم برگزار شد.

وی افزود: این المپیاد در 3 رشته شفاهی، کتبی و آثار برگزار شد. رشته شفاهی شامل قرائت، حفظ، ترتیل، حفظ نهج‌البلاغه و مناجات خوانی، رشته کتبی شامل تفسیر مفاهیم، حفظ، حدیث و ادعیه و زیارت و نیز رشته آثار شامل مقالات، پایان‌نامه‌ها، ترجمه‌ها و وبلاگ‌نویسی حدیث بودند.

معاون فرهنگی‌تربیتی مجتمع آموزش عالی جامعه المصطفی مشهد تصریح کرد: این مراسم با سخنرانی حجت‌الاسلام مهدوی مهر ریاست مجتمع آموزش عالی مشهد جامعه المصطفی العالیمه برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام عصارزاده با اشاره به سین برنامه فردا گفت: تلاوت سیدمرتضی علوی نفر اول رشته ترتیل در هفدهمین المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث، گزارش حجت‌الاسلام عصارزاده معاون فرهنگی‌تربیتی مجتمع آموزش عالی مشهد جامعه المصطفی العالیمه، تلاوت قاری ممتاز بین‌المللی سیدجواد حسینی، پخش کلیپ المپیاد و اهدای جوایز از دیگر برنامه‌های این اختتامیه خواهد بود.

وی با اشاره به استانی بودن این اختتامیه افزود: در این اختتامیه از نفرات برتر مشهد که در مجموع المپیاد و مرحله نهایی آن رتبه آورده‌اند تقدیر خواهد شد.

حجت‌الاسلام عصارزاده در پایان گفت: این مراسم سه‌شنبه 9 بهمن 1390 ساعت 10 صبح در سالن اجتماعات مجتمع آموزش عالی مشهد واقع در امام خمینی 14، برگزار خواهد شد.

گفتنی است، در این مراسم از سوی این مجتمع آموزشی به شرکت‌کنندگان بسته قرآنی اهدا خواهد شد./931/پ202/س

ارسال نظرات