۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۱۲۸۰۶۲
انتخابات، گامی به سوی اصلاحات سوریه /6

آیت‌الله کعبی: انتخابات سوریه اقدامی حقوقی و پاسخی عملی به مخالفان مقاومت است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به برگزاری انتخابات در سوریه و مشارکت گسترده مردم این کشور،‌ تاکید کرد: برگزاری انتخابات اقدامی حقوقی و پاسخی عملی به استکبار جهانی و مخالفان جریان مقاومت است.
آيت الله عباس کعبي آيت الله کعبي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، پیش از ظهر امروز در درس خارج فقه الحکومه خود که با حضور طلاب و روحانیان در سالن جلسات مرکز مطالعات راهبردی جامعه مدرسین برگزار شد، با اشاره به برگزاری انتخابات در کشور سوریه، اظهار داشت: برگزاری انتخابات نشانه اراده و عزم جدی دولت سوریه برای پیشبرد اصلاحات است.

وی با محکوم کردن اقدامات برخی از کشورهای عربی که با همدستی آمریکا و صهیونیسم در ایجاد بحران در کشور سوریه نقش داشته و دارند، اظهار داشت: متاسفانه برخی کشورهای منطقه از جمله ترکیه، عربستان سعودی و قطر برای ایجاد زمینه‌های جنگ داخلی در سوریه همدست استکبار جهانی و آمریکا شده‌اند.

آیت‌الله کعبی بیان داشت: دولت سوریه در صدد اصلاحات جدی در این کشور است و انتخابات با مشارکت بالا نشانگر اهتمام جدی دولت سوریه در این راستا و همراهی مردم این کشور با بشار اسد است.

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) تاکید کرد: سوریه از این بحران که از سوی استکبار ایجاد شده به راحتی گذر می‌کند و مردم و دولت این کشور با هوشمندی هم جلوی جنگ داخلی را می‌گیرند و هم به فکر انسجام و همبستگی خودشان هستند.

وی بیان داشت: بحرانی که اکنون در کشور سوریه ایجاد شده، جنگ نرم و نیمه سخت و بر علیه مقاومت اسلامی است که حزب‌الله و جمهوری اسلامی را نشانه گرفته و خط مقدم آن دولت و ملت سوریه هستند و باید توجه داشت که جنس اتفاقاتی که در این کشور در حال جریان است با جنس بیداری اسلامی تفاوت دارد.

آیت‌الله کعبی اضافه کرد: انتخابات گامی حقوقی و اقدامی عملی از سوی سوریه در مقابله با آمریکا و صهیونیسم و مخالفان مقاومت و پاسخی عملی به دشمنان سوریه و مقاومت است.

وی با بیان اینکه ملت و دولت سوریه با صبر و استقامت مثالزدنی در برابر جنگ تمام عیار آمریکا،‌ صهیونیسم و مزدوران آنها در منطقه ایستاده و با سربلندی در کنار مقاومت قرار دارند،‌ گفت: شدت جنگی که اینها در سوریه به راه انداخته‌اند به مراتب بیش از جنگ سی و سه روزه رژیم صهیونیستی با حزب‌الله لبنان است. /924/پ202/ج

ارسال نظرات