۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۱۲۸۷۷۸
آیت‌الله استادی:

مراجع و علما همواره حامی نظام و رهبری بوده اند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم، مراجع تقلید و علما را حامیان همیشگی نظام مقدس اسلامی و رهبر معظم انقلاب دانست و تاکید کرد: مراجع و بزرگان دین همیشه در صحنه‌های حساس انقلاب اسلامی پشتیبان نظام و رهبری بوده‌اند و با رهنمودهای خود مردم را راهنمایی می‌کردند.
آيت الله رضا استادي آيت الله استادي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله رضا استادی امام جمعه قم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت(ع)، با اشاره به تحولات اخیر بحرین و محکوم کردن طرح استکباری الحاق این کشور به عربستان، گفت: جمهوری اسلامی ایران حامی مظلومان جهان است.

امام جمعه قم منطق جمهوری اسلامی ایران در دفاع از مظلوم را منطقی عقلانی دانست و عنوان کرد: ایران در امور کشورهای دیگر دخالت نمی‌کند و توقع دارد که کشورهای غربی و برخی کشورهای اسلامی منطقه نیز برای بحرین تصمیم گیری نکنند.

آیت‌الله استادی‌ با اشاره به بیداری اسلامی در منطقه خاطرنشان کرد: امروز کشورهای منطقه شعار اسلامی سر می‌دهند و نمی‌خواهند کشورهای دیگر بر منابع و مملکت آنها مسلط شوند، این همان منطق و کلام ائمه اطهار(ع) است که می‌فرمایند در برابر ظالم باید ایستادگی کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علیمه قم حمایت از مردم مظلوم بحرین را وظیفه همه مسلمانان جهان دانست و ابراز کرد: امروز نه تنها آمریکا و اسراییل بلکه آل خلیفه و آل سعود دست در دست هم به قتل عام مردم مسلمان بحرین می‌پردازند و در این شرایط وظیفه همه مسلمانان جهان است که از این عمل وحشیانه دشمنان اعلام انزجار و برائت کنند.

وی در ادامه با اشاره به سالروز رحلت عالمان بزرگ دینی به ویژه حضرت آیت‌الله بهجت(ره) خواستار توجه طلاب به روش زندگی آنها شد و افزود: عالمان دینی هیچ گاه به دنبال پست و مقام نبودند و هدفشان تحصیل علم و دانش بود.

آیت‌الله استادی‌ با بیان اینکه توجه به تهذیب و اخلاق هیچ گاه باعث ترک درس و بحث آیت‌الله بهجت نشد اظهار داشت:‌ این عالم بزرگ همیشه در حال تحقیق و تدریس بود و در کنار تهذیب به پرورش شاگرد و تالیف کتب نیز توجه ویژه داشت.

وی عالمان دینی را یاوران همیشگی نظام اسلامی ایران عنوان کرد و ابراز داشت: مراجع و بزرگان دین همیشه در صحنه‌های حساس انقلاب اسلامی پشتیبان نظام و رهبری بوده‌اند و با رهنمودهای خود مردم را راهنمایی می‌کردند.

امام جمعه قم یکی دیگر از خصلت‌های بزرگان دینی را توجه به ائمه اطهار(ع) و زیارات و ادعیه وارده از ایشان خواند و گفت: همه باید این سیره عالمان دینی را مد نظر قرار دهیم و در زندگی خود توسل و ارتباط با اهل بیت(ع) داشته باشیم.

آیت‌الله استادی‌ استادی در خطبه نخست نماز جمعه نیز با اشاره به آیات و روایاتی، به تبیین صفات بندگان و مؤمنان واقعی پرداخت و اظهار داشت: مؤمنان کسانی هستند که وقتی قدرتمند می‌شوند به مرم ظلم و تعدی نکنند و هرکس در هر جایگاهی اعم از سیاسی و غیر آن به این امر باید توجه ویژه داشته و به فکر خدمت به مردم باشد./927/پ201/ج

ارسال نظرات