۱۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۱۳۰۳۶۱
امام جمعه کرمانشاه:

دانشگاه مدنظر امام و رهبری تربیت افراد مؤمن و فرهیخته است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین علما گفت: دانشگاه باید انسان هایی فرهیخته و دارای باورهای دینی و اجتماعی را تحویل جامعه دهد.
حجت الاسلام والمسلمين علما امام جمعه و نماينده ولي فقيه در کرمانشاه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی علما، امام جمعه کرمانشاه، امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به اقتدار و اتحاد مسلمانان گفت: عزت دینی و جامعه اسلامی به گونه ای است که مسلمانان نمی توانند زیر سلطه قدرت های شرق و غرب بروند.

وی افزود: امام خمینی(ره) استقلال و آزادی را به عنوان چارچوب نظام قرار داد و ملت ایران را به عزت واقعی رساند و پس از ایشان این  رسالت عظیم بر دوش مقام معظم رهبری قرار گرفت که خوشبختانه ایشان تا به امروز ادامه دهنده راه و خلف صالح امام بوده اند.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به مناسبت های پیش رو خاطرنشان کرد: بیستم خرداد ماه مصادف با شهادت آیت‌الله سعیدی است که این مجاهد راه خدا جزء اولین شهدای راه انقلاب بود که زیر شکنجه ساواک به شهادت رسید.

وی افزود: در این روز همچنین عزل بنی‌صدر خائن از فرماندهی کل قوا به دستور امام راحل در تاریخ ثبت شده که می توان آن را از تدابیر به موقع آن زمان امام خمینی(ره) دانست.

نماینده ولی فقیه در کرمانشاه با اشاره به سالروز تاسیس شورای انقلاب فرهنگی افزود: 23 خرداد سالروز صدور فرمان امام(ره) مبنی بر تشکیل شورای انقلاب فرهنگی است و این مسأله توجه ویژه امام به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی را بازگو می کند.

وی همچنین ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز با توجه ویژه به همین مسأله در جایی می‌فرمایند توقع ما از دانشگاه‌ها این است که اگر یک جوان بی‌قید وارد دانشگاه شد، متدین از دانشگاه بیرون بیاید.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد:. دانشگاه باید انسان هایی فرهیخته و دارای باورهای عمیق دینی و اجتماعی را تحویل جامعه دهد.

وی در پایان به تاثیر ایمان در مسائل مختلف اشاره کرد و گفت: ایمان باید در قلب و جان مؤمن نفوذ کند همانند حضرت امام که با اتکا به قدرت ایمان ابرقدرت های جهان را به خاک مذلت بنشاند.

حجت الاسلام و المسلمین علما با اشاره به روز صنایع دستی گفت: صنایع دستی یکی از بارزترین مصادیق تولید ملی است که باید با برنامه‌ریزی و مدیریت دقیق به بازدهی و شکوفایی بیشتر برسد و نتیجه آن تأثیر در افزایش سرانه تولید استان خواهد بود./9464/پ202/س
ارسال نظرات