۲۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۱۳۰۳۷۹
استاد خارج فقه حوزه:

نمایندگان مجلس ارتباط خود را با مراجع و علما مستحکم کنند

خبرگزاری رسا ـ استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم از نمایندگان مجلس خواست برای تصویب قوانینی متقن و ارزشمند، ارتباط خود را با مراجع و علما مستحکم کنند.
آيت الله احمدي فقيه يزدي


آیت‌الله محمدحسین احمدی فقیه یزدی استاد خارج فقه حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به تبیین مهم ترین اولویت‌های مجلس نهم پرداخت و نخستین وظیفه نمایندگان مجلس را وضع قوانین مرتبط با نیازهای مردم، دارای جنبه‌های الهی و فرهنگ اصیل توحیدی عنوان کرد.

وی با بیان این‌که ارزش یک نظام الهی به تصویب قوانین رایج آن برگرفته از اسلام است، از نمایندگان مجلس خواست ارتباط خود را با حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها، مراکز علمی، مراجع و علما مستحکم کنند و در جلسات منظم با مطالعه دقیق بر روی مبانی حقوقی اسلام، نتیجه کار را به صورت قانون تنظیم و ارائه دهند. 

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم تصریح کرد: مجلسی می‌تواند قانون متقن و ارزشمند تصویب کند که با همه کارشناسان فقهی و علمی مرتبط بوده و تنها به بررسی قوانین به این خیال که پس از تصویب، شورای نگهبان آن را تأیید می‌کند و کار تمام است، نباشد.

وی با بیان این‌که مطالعه مستمر برای انتخاب بهترین قانون، هیچ معارضه‌ای با قانون اساسی و احکام الهی ندارد، گفت: امروز باید درجه قانون در نظام اسلامی ایران عالی‌ترین درجه در میان همه قوانین دنیا باشد که این امر نیازمند مطالعات خوب و آشنا شدن با فرهنگ قرآن و احکام قوانین است.
 
آیت‌الله احمدی فقیه یزدی همچنین با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در مراسم آغاز به کار نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ابراز داشت: نمایندگان باید به دور از حب و بغض‌های شخصی کار خود را به پیش ببرند چراکه حب و بغض انسان را از مدار اصلی خارج و او را کر و کور می‌کند.

وی با مهم خواندن جایگاه قوانین در کشور، به نمایندگان مجلس توصیه کرد که به دستورات الهی عمل کنند، سمت و سوی الهی را در تصویب قوانین گم نکنند و بدانند اگر فعالیت آنان با حب و بغض‌ها همراه شود، قهرا مجلس نهم عملکرد مناسبی نخواهد داشت.
 
این استاد خارج فقه حوزه علمیه قم با اشاره به شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، بر ضرورت حرکت در راستای تقویت سرمایه‌های عمومی و ایده‌های نو با هدف ثبت اختراعات جدید و با ارزش که نیاز یک مملکت اسلامی است، تأکید کرد.

وی با اشاره به موقعیت جمهوری اسلامی ایران در جهان، خواستار متناسب شدن موضع‌گیری نمایندگان مجلس در تنظیم قوانین با رشد سرمایه ملی و کار اصیل ایرانی شد و پیگیری و نظارت بر روند اجرایی شدن فرمایش رهبر معظم انقلاب را راهگشای کارها دانست. /920/ت302/ج

ارسال نظرات