۲۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۱۳۰۸۲۴

نرم‌افزار سایه ملکوت منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ نرم‌افزار سایه ملکوت، بزرگ‌ترین فضای شبیه‌سازی شده جهان اسلام به همت دانشگاه امام صادق(ع) و آستان قدس رضوی منتشر شد.
حرم رضوي، امام رضا


به گزارش خبرگزاری‌ رسا، مسلمانان زیادی هر سال از گوشه و کنار ایران و جهان اسلام، با اشتیاق به زیارت بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) می‌روند و با چشمی گریان از زیارت امام هشتم شیعیان باز می‌گردند.

بر اساس این گزارش، فرصت زیارت همیشه محدود است اما با پیشرفت علم و تکنولوژی، این امکان را فراهم ساخته تا علاقمندان امام رضا(ع) هر لحظه و هر زمان که اراده کردند، با استفاده از نرم افزار «سایه‌های ملکوت» به زیارت ایشان بروند.

این نرم‌افزار چند رسانه‌ای «بزرگ‌ترین و زیباترین فضای شبیه‌سازی جهان اسلام» در دو لوح فشرده به مخاطبان خود عرضه می‌شود و «امکان حرکت در فضای سه بعدی تمامی صحن‌ها، بست‌ها و روضه منوره حرم مطهر»، «امکان استفاده از بیش از هزار ساعت صوت در قالب سخنرانی، مدیحه‌سرایی، مناجات و دعا»،«بهره گیری از چهار بازی جذاب و آموزنده ویژه کودکان و نوجوانان با استفاده از فناوری سه بعدی و متناسب با محیط حرم مطهر»،«آشنایی با تاریخچه حرم مطهر، بزرگان مدفون در حرم و کرامت های حضرت امام رضا (ع)» و امکان بهره برداری از چهار دوره ترتیل کامل قرآن کریم و بیش از صدها قرائت مجلسی و ده‌ها تلاوت عامیانه» از ویژگی‌های آن به شمار می‌رود.

در این نرم‌افزار، امکان زیارت مجازی امام هشتم(ع) را در یک فضای سه بعدی، با تمام جزئیات فراهم می‌کند و کاربر می‌تواند از هریک از ورودی های هشت‌گانه؛ باب‌الرضا، باب‌الجواد، شیخ طوسی، شیخ طبرسی، نواب و... با اذن دخول دلخواه، وارد فضای معنوی حرم شود، زیارت امام رضا(ع)، امین ا... یا جامعه کبیره را قرائت کند، از همه رواق ها و صحن ها گردش نماید و با وارد شدن به روضه منوره ضریح مبارک را از نزدیک زیارت کند، البته زیارت، بخش کوچکی از محتوای نرم افزار است و برنامه های متنوع دیگری نیز برای آن طراحی شده است.

نرم‌افزار سایه ملکوت؛ بزرگ‌ترین فضای شبیه‌سازی شده جهان اسلام به همت دانشگاه امام صادق(ع) و آستان قدس رضوی در بازار نشر عرضه می‌شود./907/د102/ن

ارسال نظرات