۰۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۱۳۳۲۷۲
سلسله مباحث شرح جامعه کبیره(2)؛

آیت الله موسوی جزایری: تامل در تاریخ حقانیت مکتب اهل بیت را ثابت می‌کند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری مطالعه تاریخ را ثابت کننده حقایق بسیاری درباره اهل بیت عصمت و طهارت و حقانیت مذهب تشیع دانست.
تصويربرداري برنامه سحر خيزان - تفسير زيارت جامعه کبيره توسط آيت الله موسوي جزايري

 

 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در دومین جلسه از سلسله مباحث شرح زیارت جامعه کبیره که سحرگاه امروز از صدا و سیمای مرکز خوزستان پخش شد، با اشاره به جایگاه ویژه ائمه اطهار(ع) در قرآن کریم، بیان داشت: از ویژگی های ممتاز ائمه اطهار(ع) آگاهی و برخورداری از همه متون، اسرار و رموز قرآنی است که انسان های عادی به آن دسترسی ندارند.
 رییس شورای حوزه علمیه خوزستان در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: هیچ یک از افراد عادی نمی توانند تر و خشک را از قران دربیاورند، اما ائمه اطهار(ع) با درایت و جامعیت خود به راحتی این عمل را انجام می دهند.
 نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به مضمون « حمله کتاب الله » در زیارت جامعه کبیره ابراز داشت: معنای «حملۀ کتاب‌ الله» این است که ائمه اطهار(ع) حاملان قرآن کریم هستند و همه اسرار، رموز و متون قرآن کریم را در اختیار دارند.
 نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) مبنی بر اینکه « والله لَوثُنِیَتْ لِیَ الْوَسَادَةُ لقضیت بین أهل التوراة بتوراتهم، و بین أهل الإنجیل بإنجیلهم، و بین أهل الزبور بزبورهم و بین أهل الفرقان بفرقانهم» ادامه داد: در این حدیث امام علی(ع) می فرمایند که «اگر بر مسند قضاوت بنشینم تورات را براساس تورات، انجیل را براساس انجیل، زبور را بر اساس زبور و قرآن کریم را بر اساس قرآن حکم می کنم»
 نماینده مجلس خبرگان رهبری به قیاس امامت از منظر مکتب تشیع و اهل سنت پرداخت و خطاب به اهل سنت اظهار داشت: این مطلب را از روی خیرخواهی و احترام عرض می کنیم، از برادران اهل سنت درخواست داریم که به خطبه های امام علی(ع) در زمینه توحید مراجعه کرده و تاریخ را به خوبی مطالعه کنند، سپس درباره مساله مهم امامت اظهار نظر کنند.
 امام جمعه اهواز با اشاره به داستانی از خلیفه دوم، اظهار داشت: خلیفه دوم 12 سال تلاش کرد که سوره بقره را حفظ و حتی بابت آن نذر کرد شتری را ذبح کند و بالاخره بعد از 12 سال موفق به حفظ این سوره شد. چطور می شود از کسی که 12 سال تلاش کرده که یک سوره را حفظ کند تبعیت کنیم، اما از کسی که سرشار از علم و معرفت الهی است تبعیت نمی کنند، این نشان دهنده انحراف و عدم مطالعه و آگاهی از تاریخ اسلام است.
 نماینده ولی فقیه در خوزستان اظهار داشت: شخصی به نام ثبیر عراقی بود که در مورد قرآن و آموزه های قرآنی سؤال می کرد تا آگاهی پیدا کند، این موضوع به عمر بن خطاب خلیفه دوم رسید و او از این موضوع بسیار ناراحت شد و دعا می کرد که روزی گذر ثبیر به عمربن خطاب بخورد.
 استاد عالی حوزه علمیه خوزستان تصریح کرد: روزی ثبیر نزد عمربن خطاب رفت و از او سؤال قرآنی پرسید و عمر در حالی که عصبانی شد چنان محکم با تازیانه بر سر او زد که عمامه ثبیر از روی سرش افتاد و دستور داد که لباس های زننده ای بر تن او کنند و در شهر گردانده شود و کسی بالای منبر برود و به ثبیر توهین کند.
 آیت الله موسوی جزایری با تأکید بر این که خداوند متعال در قرآن کریم می فرمایند: «فَسْئَلُوا أَهْلَ الذِّکْرِ إِنْ کُنْتُمْ لا تَعْلَمُون‏» بیان داشت: اگر برادران اهل سنت به قرآن اعتقاد دارند باید به آن عمل کنند و از چیزی که آگاهی ندارند، سخنی نگویند بلکه به افراد عالم و نخبه مراجعه کنند.
 نماینده ولی فقیه در خوزستان در پایان سخنانش خاطرنشان ساخت: ثبیر عراقی که درباره آموزه های قرآنی سؤال می کرد گناهی نداشت که خلیفه دوم با چنین وضع بدی با او برخورد کرد؛ چراکه ثبیر به سخن خداوند متعال در قرآن کریم جامه عمل پوشاند و از چیزی که آگاهی نداشت، سؤال و جستجو می کرد./9461/پ202/ج
ارسال نظرات