۲۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۱۳۵۶۱۹
آیت‌الله صافی گلپایگانی:

دست اندرکاران رسانه ملی در تولید و ساخت برنامه ها به موازین دینی توجه کنند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی، خواستار توجه دست اندرکاران رسانه ملی به موازین دینی و شرعی در تولید و ساخت برنامه های مختلف شد.
آيت الله صافي گلپايگاني

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حضرت آیت الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید در دیدار محمود صلاحی، استاندار خراسان رضوی که صبح امروز در محل اقامت این مرجع تقلید در مشهد مقدس برگزار شد، گفت:  هر چه انسان بتواند افتخارات شهر مشهد را بیشتر کند این ها برای آبروی مملکت مفید است و مملکت در دنیا اعتبار پیدا می کند؛ ما اگر مشهد را نداشتیم کمبودهای بسیاری دامن گیر ما می شد. مدارس و حوزه مشهد غیر از حوزه های دیگری است و دانشگاه نیز این چنین است، چراکه آن ها پشتوانه ای همچون ولایت حضرت رضا(ع) را دارند؛ کسانی که در اینجا خدمت می کنند فرصت بسیار مقدسی برای شان فراهم شده است، این جا مثل این است که انسان مستقیما به خدا خدمت می کند.

وی با اشاره به این که اگر حضرت رضا(ع) به خراسان تشریف نمی آوردند این عظمت برای این شهر نبود، تصریح کرد: همه باید بدانیم که در مشهد امر غیبی و سری از اسرار الهی وجود دارد ولی در عین حال باید مواظبت کنیم که آبروی اسلامی و دینی در این شهر و در زائران بیشتر نمود پیدا کند و همه کسانی که به این شهر می آیند باید بدانند و بتوانند ش‍ؤون و عظمت این شهر را حفظ کنند.

این مرجع تقلید با یادآوری این که برخی از مسؤولان دستور داده اند که مکان های اداری که در آن خانم ها مشغول کار هستند، حتما چادر بپوشند، ابراز داشت: ما مسلمان هستیم و باید این گونه عمل کنیم و این افتخار ما است که زنان ما چادر سر کنند. مسلمان هایی که در اروپا برای حفظ حجاب این گونه استقامت می کنند، افتخار عمل شان برای اسلام است. امیدوارم که روز به روز بر عظمت این شهر و آستان مقدس افزوده شود.

وی نیز اشاره کرد: مسؤولان باید به مسائلی که امروز مردم محروم و ضعفا با آن روبه رو هستند، توجه کنند؛ اگر فشار اقتصادی زیاد شده نباید به گونه ای عمل شود که نهادها بر مردم فشار وارد کنند، بلکه باید به گونه ای باشند که مردم به زندگی امیدوار باشند.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از برخی برنامه های صدا و سیما، خواستار توجه و دقت بیش از پیش دست اندرکاران رسانه ملی در ساخت و تولید برنامه ها به موازین دینی و شرعی شد.

وی ترویج اختلاط زن و مرد در رسانه ملی را زیبنده ندانست و از پخش ورزش بانوان از صدا و سیما انتقاد کرد و گفت: دست اندکاران رسانه ملی باید به جنبه های مختلف تربیتی، اجتماعی و سیاسی اسلام آگاه باشند

گفتنی است، در بخشی از این دیدار حضرت آیت الله صافی گلپایگانی و محمود صلاحی به شعر خوانی پرداختند و شعر تازه سروده شده این مرجع تقلید به مناسب نمیه شعبان توسط استاندار خراسان رضوی قرائت شد./968/پ202/ج

ارسال نظرات