۲۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۱۳۵۷۱۵

انتقاد آیت‌الله شبستری از ناهماهنگی و موازی کاری متولیان اوقات فراغت

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز از موازی کاری و ناهماهنگی متولیان اوقات فراغت دانش آموزی انتقاد کرد و گفت: ‌برای استفاده مطلوب از برنامه های اوقات فراغت نباید دستگاه های متولی فرهنگی هر کدام مستقل عمل کنند.
آيت الله مجتهدشبستري

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی استان اظهار داشت: غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان بایستی به دور از نگرش تهیه گزارش عملکرد از سوی نهادها همراه باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر همه متولیان اوقات فراغت دانش آموزان و جوانان از بودجه دولتی استفاده می کنند، پس چرا با یکدیگر هماهنگ و در یک راستا عمل نمی کنند، بنده سال ها است که بر تجمیع متولیان اوقات فراغت تاکید دارم، اما متاسفانه در مقام عمل هیچ حرکتی را شاهد نیستیم.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: از عدم توجه به این مساله، چنین برداشت می شود که هر دستگاهی مستقل عمل می کند تا آمار و ارقامی به مرکز ارایه کند، اما باید توجه داشت که مساله فراتر از این قضایاست، هدف اصلی برنامه های اوقات فراغت، تعلیم و تربیت جوانان سالم و متدین است.

 

آیت الله شبستری با تاکید بر این‌که برای رسیدن به اهداف مورد نظر باید متولیان فرهنگی در موضوع اوقات فراغت هماهنگی لازم را داشته باشند، افزود: برای استفاده مطلوب از برنامه های اوقات فراغت نباید دستگاه های متولی فرهنگی هر کدام مستقل عمل کنند.

 

امام جمعه تبریز ادامه داد: بایستی ماه ها قبل از شروع تعطیلات تابستانی برای اوقات فراغت برنامه ریزی شود، عملکرد جزیره‌ای متولیان این عرصه، موجب می شود که با ایده‌آل‌ها و وضعیت مطلوب فاصله داشته باشیم.

 

وی همچنین با اشاره به ادغام سازمان ملی جوانان و سازمان ورزش کشور تاکید کرد: بخشی از امور مربوط به جوانان، ورزش است، اداره کل تازه تاسیس ورزش و امور جوانان بایستی رویکردی جامع به مسائل جوانان به ویژه مساله اوقات فراغت داشته باشد.

 

همچنین علی داننده، دبیر شورای فرهنگ عمومی استان در سخنانی به ارائه گزارشی از فعالیت‌های متولیان اوقات فراغت استان پرداخت و در خصوص اهمیت اوقات فراغت جوانان گفت: توجه به مسایل جوانان از ضرورت های جامعه است.

 

مهدی اسماعیلی، مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی نیز در سخنانی خواستار اجماع نظر در برنامه ریزی اوقات فراغت جوانان در دستگاه های مختلف شد و افزود: دستگاه ها باید به هدف واحدی در خصوص اهداف و خروجی برنامه های اوقات فراغت برسند و برای سال های آینده نیز بر مبنای علاقه و نیاز جوانان برنامه تدوین شود.

 

گفتنی است، در پایان این نشست مقرر شد دستگاه های متولی پیشنهاد و طرح های کارشناسی خود را در خصوص تحقق بهتر شعار سال و منویات رهبری پس از فرصت 10 روزه به دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی ارسال کنند./935/پ202/ج

ارسال نظرات