۰۳ شهريور ۱۳۹۱ - ۲۰:۱۹
کد خبر: ۱۳۶۳۵۰
دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی:

منشأ درگیری غرب با ایران ممانعت جدی ما از تداوم سلطه‌گری است

خبرگزاری رسا ـ دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی، منشأ درگیری غرب با نظام اسلامی را ممانعت جدی از تداوم سلطه گری دانست و تأکید کرد: در صورت تدبیر صحیح، ایران اسلامی اصولا قابل تحریم نیست.
2/ دکتر زاکاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، علیرضا زاکانی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی شب گذشته در نخستین همایش رهپویان انقلاب اسلامی مشهد با عنوان «تحلیل آخرین وضعیت تقابل ایران و امریکا در منطقه» با اشاره به تاریخ صدر اسلام، اظهار داشت: گروهی از یاران پیامبر(ص) که از ظلم مشرکین به تنگ آمده بودند، به پیامبر(ص) برای جهاد فشار می آوردند اما همین عده وقتی در مدینه حکم جهاد صادر شد، سرباز زدند چرا که به فرموده خداوند، بیش از خدا، از مشرکین ترس داشتند.
وی، فهم بجا و جسارت قیام را از خصوصیات اهل حق جان برکف دانست و افزود:بر این اساس، مهم این است که در هر زمان وظیفه خود را شناخته و بر مبنای آن عمل کنیم. از سوی دیگر باید توجه داشت که دشمن همیشه درصدد توطئه است، از این رو خداوند در سوره نساء می فرماید«ولاتهنوا من ابتغاء القوم»، از تعقیب دشمن سست نشوید. اگر این قواعد را رعایت کنیم برگ برنده دست ما خواهد بود.
منشأ درگیری غرب با ما، ممانعت جدی ایران از تداوم سلطه گری است
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه به تشریح آخرین وضعیت ایران و امریکا پرداخت و با طرح این سوال که با وجود عدم پیشینه تخاصم، دلیل مقابله ما غرب چیست؟، تصریح کرد: منظور از غرب وشرق، شرق و غرب سیاسی و جغرافیایی نیست بلکه از نظر فکری و معنوی است که امروز درقالب یک تمدن سلطه گر جلوه کرده و تقابل میان ما و غرب را شکل داده است.
زاکانی ادامه داد: افزون بر مزایای جغرافیایی و منابع انرژی، منشأ دعوای جدی غرب با ما، ممانعت جدی با تداوم سلطه گری است.
وی ابراز داشت: امام خمینی(ره) با رهبری انقلاب اسلامی، توانست توانمندی و تفوق اندیشه ناب اسلامی را در داخل و خارج کشور اثبات کند و در میان مسلمان نماهای متحجر از یک سو و مسلمانان التقاطی از سوی دیگر، امام، اسلام ناب را مطرح کرد. همچنین در خصوص روش کار، در حالی که برخی اصولا قیام را قبول نداشتند و برخی حرکت مسلحانه و گروهی نیز حرکت آرام را ترجیح می دادند، امام در این بخش هم با بیداری توده ها و به صحنه آوردن مردم، انقلاب را پیروزی رساندند.
وی گفت: انقلاب اسلامی، در سطح داخلی پرونده استبداد را بست و در سطح جهان هم مقابل غرب و شرق، ایدئولوژی و نظام منسجم فکری عرضه کرد که عدالت، آزادی و معنویت را برای جوامع بشری به ارمغان آورد و پایه جدی دعوای غرب با ما از همین جا آغاز شد.
نظام اسلامی ایران قطب ایدئولوژیک معارض نظام سلطه است
دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی، با بیان اینکه پیروزی انقلاب، ایران را به قطب ایدئولوژیک معارض نظام سلطه تبدیل کرد، افزود: انقلاب اسلامی در مقابل جهان بینی که تنها به بعد جسمانی انسان و بخشی از حقیقت وجودی او قائل است و اقتصاد را پایه پیشرفت می داند، تلاش دارد انسان را به انسانیت خود نزدیک کند لذا عملا مانع استمرار و توسعه غرب شده است به گونه ای که بود یکی منوط به نبود دیگری است، از این رو غرب در تلاش است از هر طریق ممکن به مبارزه برخیزد.
زاکانی با اشاره به تقابل 33 ساله نظام اسلامی با غرب خاطرنشان کرد: در 10 سال نخست، غرب تلاش کرد با همکاری شرق سیاسی، انقلاب را از پا در آورد که ناکام ماند. در 10 سال دوم، با الگوگیری از یک تجربه تاریخی در اندلس، زمین بازی جدیدی را برای تهی کردن اعتقادی جامعه طراحی کرد و بر همین اساس بود که رهبر معظم انقلاب از همان سال های دهه 60 مدام نسبت به وقوع جنگ، شبیخون وناتوی فرهنگی تذکر دادند که متاسفانه توجه جدی نشد.
 وی گفت: از اواسط دهه 60 با الگوی مدرن هانتینتون برای رخنه در حکومت و به دوگانگی سیاسی کشاندن آن سرمایه گذاری جدی کردند که باز هم شکست خورد. پس از آن و در کنار این، با انقلاب رنگی در صدد برآمدند به زعم خود، حرکت قهقرایی سیر انقلاب را تسریع کنند و همه تجربیات خود را نیز به کار بستند اما باز هم بی نتیجه ماند.
نماینده مردم تهران با بیان اینکه مستکبران در کنار همه این ها از همان آغاز تقابل، انزوای بین المللی و ایجاد محدودیت برای ما را به عنوان یک اصل دنبال کرده اند، ادامه داد: اما نگاه اجتهادی رهبر معظم انقلاب به اسلام ناب، سبب ایستادگی و استمرار این قطب ایدئولوژیک در برابر غرب شد.
وی گفت: در این میان و در کنار انواع مدل های ساقط کردن انقلاب، در سپتامبر 1991، طرح نظم نوین جهانی مطرح می شود که در آن امریکا کدخدایی می کند اما باز هم نظام اسلامی تسلیم این خواست نظام سلطه نمی شود بلکه تفکر خود را فرهنگ‌سازی نیز کرده و زحمات 400 ساله مستکبران را در راستای سلطه بر جهان پایان می دهد.
زاکانی افزود: از سپتامبر 2001 به بعد نیز هدف همه حملات سیاسی و نظامی امریکا به خاورمیانه، نظام اسلامی ایران است چرا که ایران دو مانع جدی اندیشه ناب اسلامی و بیداری مستضعفان جهان و تقابل فکری با امریکا را بر سر راه دهکده جهانی و یکپارچگی آن ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: امریکا برای انتقام از این مسأله وارد افغانستان و عراق شد اما وقتی خود را در باتلاق در حال فرورفتن دید، از نظم نوین جهانی عدول کرده و با هدف تغییر شیوه های حکومت در کشورهای مصر، عربستان و ایران، به طرح خاورمیانه بزرگ روی آورد اما در اینجا نیز ناخواسته جاده صاف کن توسعه اندیشه انقلابی در منطقه شدند.
نماینده مردم تهران ابراز داشت: در گام بعد، خاورمیانه جدید مطرح شد که در پی حذف لبنان، عراق، سوریه و ایران با عنوان هلال شیعی از منطقه بود و همزمان با این اقدامات، در حالی که در داخل کشور به گفتمان اصولگرایی رسیده بودیم، رهبری در سال 1384 برای نخستین بار ادبیات تهدید مستقیم را به کار بردند.
وی افزود: مستکبران سال 1387 ناکام از محاصره غزه بازگشتند، این در حالی بود که در سال 1361 و پس از عملیات بیت المقدس، در طول دو روز توانستند جنوب لبنان را اشغال کنند که در آن زمان گروهی از نیروهای تیپ محمدرسول الله(ص) به منطقه اعزام شده و چهار تن از عزیزانمان با محوریت حاج احمد متوسلیان، فرمانده این تیپ، به اسارت رژیم صهیونیستی درآمدند. در طول مدت اشغال منطقه، تا سال 2000 که عقب نشینی کردند 19 هزار نفر از مردم را به شهادت رساندند.
زاکانی تصریح کرد: در سال 2011 غرب با یک حرکت جدی که از تونس آغاز شده بود مواجه شد و این جریان به سمتی رفت که در نتیجه آن، اساس جغرافیای سیاسی منطقه بر هم خورد. در این معادله، غرب، کشورهای منطقه را از دست داد و سایر کشورها همچون بحرین و عربستان نیز به تهدید جدی برای او تبدیل شدند، که باز هم همه این حرکت ها بر مداری که انقلاب اسلامی پایه گذاری کرده است، می گردد .
وی، حمله به سوریه را پاسخ غرب به این جریان دانست و به نقل از سردار سلیمانی، گفت:  آنچه در افغانستان و عراق اتفاق افتاد تنها گوشه ای از جنایاتی است که استکبار امروز در سوریه مرتکب می شود.
زاکانی یاداور شد: امروز ما یک کشور دست چندم نیستیم بلکه در تعیین سرنوشت جغرافیای سیاسی کشورها نیز سهم به سزایی داریم. در مسائل داخلی هم به طور نسبی در موقعیت ممتازی قرار داریم؛ هر جا هم با مشکل رو به رو شده ایم به دلیل انتخاب های اشتباه خودمان است و هر جا پیرو ولایت بودیم، پیروز شده ایم.
دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی، با بیان اینکه نکته مهم تبدیل تهدیدها به فرصت طبق نظر رهبر معظم انقلاب است، افزود: با وجود اینکه در اوج تحریم های دشمن قرار داریم، حرکت کلان داخلی ما رو به پیشرفت است و دشمن دیگر توان ادامه فشارها  را ندارد.
ایران تهدیدشدنی نیست
وی با تأکید براینکه در صورت تدبیر صحیح، ایران اسلامی اصولا قابل تحریم نیست، گفت: باید فشار ناشی از تحریم در سطح همه اقشار توزیع شود اینگونه نباشد که تنها بخشی از جامعه این فشار را متحمل شود. این فرصت، یک امکان برای کار جدی در داخل کشور است.
زاکانی با تأکید بر لزوم قدردانی نعمت وجود رهبر معظم انقلاب، افزود: به فرموده ایشان، کشور ظرفیت بالایی دارد، دوره جهاد اصغر که جنگ تحمیلی بود تمام شده و اکنون در جهاد اکبر قرار داریم که به مراتب سخت تر از گذشته است بدانید یقینا پیروزی از آن اسلام است.
وی، خسته شدن و انحراف از مسیر انقلاب را خط قرمزهای نبرد با دشمن دانست و با اشاره به نمونه هایی از حضور باشکوه مردم در حمایت از ارزش های اسلام و انقلاب، افزود: امام خمینی(ره) فرمودند ملت ما نمونه است و جز در برهه کوتاهی از صدر اسلام بدیلی ندارد. مسوولان باید قدردان نعمت رهبری چون امام خامنه ای و ملتی فهیم و اگاه چون ملت ایران باشند و برای فتح افق های درخشان تر، خود را وقف آنها کنند.
در کنار الگوی انقلاب، الگوی ساخت جامعه اسلامی را هم به جهان ارائه دهیم
دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: ما وظیفه داریم همان گونه که انقلاب اسلامی را به عنوان الگوی مبارزه با استکبار به جهان ارائه دادیم، الگویی از جامعه اسلامی که نمونه عدالت(به معنای ایجاد فرصت های برابر برای همگان) و پیشرفت(مادی و معنوی و ایجاد بستر رشد فضایل اخلاقی) باشد را نیز به جهان معرفی کنیم.
وی با بیان اینکه بایستی تبعیت از ولایت را یک اصل بدانیم، یادآور شد: باید همت کنیم و با وحدت، تدبیر در امور فردی و اجتماعی وهمدلی، جامعه اسلامی را که به فرموده رهبر معظم انقلاب در گام چهارم شکل گیری آن قرار داریم، به سرانجام رسانده و الگویی از یک جامعه اسلامی را به جهان عرضه کنیم.
گفتنی است سلسله نشست های بررسی مسائل روز به همت جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی خراسان رضوی با هدف بصیرت دهی و آشنایی با مسائل روز به صورت ماهانه با حضور شخصیت های کشوری برگزار می شود./930/پ202/ن
ارسال نظرات