۰۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۱۳۶۴۷۰
رییس اداره پژوهش حوزه علمیه گلستان:

تولید مستند از فعالیت های تبلیغی روحانیان در مناطق محروم ضروری است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره پژوهش حوزه علمیه گلستان به ظرفیت بالای روحانیان تبلیغی، اساتید و طلاب استان اشاره کرد و گفت: تولید مستند از فعالیت های تبلیغی روحانیت استان که در مناطق محروم و دورافتاده در حال انجام است ضرورت دارد.
تبليغ ديني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام سید جواد محمدزاده، رییس اداره پژوهش حوزه علمیه گلستان امروز در نشستی با مدیر کل صدا و سیمای استان با اشاره به نقش رسانه در تبیین معارف دینی، اظهار داشت: از برنامه های خوب و مناسبی که مرکز گلستان در افطار و سحر ماه مبارک رمضان ترتیب داده بود، کمال تشکر و قدردانی را داریم.


وی به ظرفیت بالای روحانیان تبلیغی، اساتید و طلاب استان اشاره کرد و گفت: تولید مستند از فعالیت های تبلیغی روحانیت استان که در مناطق محروم و دورافتاده در حال انجام است ضرورت دارد.

 

رییس اداره پژوهش حوزه علمیه گلستان در ادامه سخنان خود با اشاره به این که این استان مهد علما و بزرگان دینی در تاریخ اسلام بوده است، خاطرنشان کرد: صدا و سیما باید با شناسایی این شخصیت های برجسته و تولید مستند از زندگی آنها، زمینه معرفی این شخصیت های بزرگ را به جامعه فراهم کند.

 

حجت الاسلام محمدزاده با بیان این که روحانیت در تاریخ اسلام همواره خالصانه و در مسیر رضای خداوند متعال رسالت خود را به نحو احسن انجام داده است، تصریح کرد: حضور روحانیت در مناطق دور افتاده و صعب العبور به منظور تبلیغ دین مبین اسلام نشان از دغدغه این قشر تأثیرگذار جامعه اسلامی نسبت به اسلام ناب محمدی است.

 

وی با اشاره به این که شاید بخشی از جامعه از فعالیت های تبلیغی روحانیت در روستاها و مناطق دور افتاده با خبر نباشند، وظیغه صدا و سیما را در به تصویر کشیدن این فعالیت ها مهم ارزیابی کرد و گفت: همکاری رسانه ملی در این بخش می تواند در معرفی فعالیت های تبلیغی روحانیت و حوزه های علمیه بسیار مؤثر واقع شود.

 

رییس اداره پژوهش حوزه علمیه گلستان با تأکید بر این که روحانیت شیعه همواره در خط مقدم دفاع از اسلام ناب بوده و است، ادامه داد: امروز نیز روحانیت با همه توان در مسیر تبلیغ ارزش های ناب دینی و دفاع از اسلام و انقلاب پیشگام است.

 

مقدسی، مدیر کل صدا و سیمای مرکز گلستان نیز در این نشست با اشاره به این که از تعامل با مدیریت حوزه علمیه استان گلستان استقبال می کنیم، خاطرنشان کرد: از برنامه های ما، استفاده بیشتر از ظرفیت روحانیت استان است.

 

وی افزود: درخواست ما از حوزه علمیه استان این است که در مدیریت مسائل فرهنگی و مناسبت های ویژه همانند نیمه شعبان، صدا و سیمای استان را یاری کند.

 

مدیرکل صدا و سیمای استان گلستان با اشاره به اتاق فکر این مرکز، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت های روحانیان استان در اتاق فکر این مرکز در راستای افزایش محتوای اسلامی برنامه ها، از دیگر کارهای ما در صدا و سیمای گلستان است.

مقدسی در پایان بیان داشت: در جهت اطلاع رسانی از فعالیت ها و برنامه های حوزه علمیه استان نیز آماده همکاری با مدیریت استان هستیم./950/پ203/ب

ارسال نظرات