۱۴ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۱۳۷۴۶۸
رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع):

فتوای حرمت تولید و بکارگیری سلاح های کشتار جمعی غرب را در بن بست قرار داده است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که برپایه مبانی فقهی و دینی، نظام اسلامی هیچ گاه به دنبال دستیابی به سلاح های کشتار جمعی نیست، گفت: فتوای مقام معظم رهبری مبنی بر حرمت تولید و استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی بن بست بزرگی برای غرب ایجاد کرده است،
آيت الله جواد فاضل لنکراني
آیت‌الله محمد جواد فاضل لنکرانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، سخنان مقام معظم رهبری در اجلاس جنبش عدم تعهد را بسیار مهم و تأثیرگذار در عرصه بین الملل ارزیابی کرد و گفت: بیانات ایشان تصویری دقیق، منطقی و مستدل از وضعیت سیاسی جهان و مراکز بین المللی بود.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که پیمانه صبر و تحمل ملت‌ها از هندسه غلط بین المللی لبریز شده است، بیان داشت: نتیجه هندسه کنونی که دنیای غرب برای سیاست بین المللی ترسیم کرده، استضعاف ملت‌ها، از بین بردن دولت‌ها، چپاول منابع مادی و عدم استقلال برای کشورهای آزادیخواه است.
شورای امنیت در اختیار مخلان امنیت جهانی قرار گرفته است
رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان این‌که امروز شورای امنیت در اختیار کسانی قرار گرفته که امنیت جهان را به مخاطره انداخته‌اند، خاطرنشان کرد: شورای امنیت که باید مهم ترین نهاد امنیتی جهان باشد متأسفانه امروز در اختیار چند کشور استعمار گر قرار دارد و مراکز پولی و بانک جهانی در اختیار آنها است.
این استاد درس خارج فقه و اصول حوزه ادامه داد: همان گونه که رهبر معظم انقلاب نیز تأکید کردند این سازمان به یک مرکز دیکتاتوری تبدیل شده و دنیا و دولت‌های دیگر نمی‌توانند به آن اعتماد کنند.
آیت‌الله فاضل لنکرانی ابراز داشت: امام خمینی(ره) اعلامیه حقوق بشر را برای فریب دادن ملت‌ها و دولت‌ها می‌دانستند و امروز نیز مشاهده می‌شود آنچه که شورای امنیت به عنوان خط مشی سیاسی جهان ترسیم کرده غلط است .
صلح جهانی با وجود قوانین در خدمت استکبار محقق نمی شود
وی با بیان این‌که امروز آمریکا و رژیم صهیونیستی سلاح‌های کشتار جمعی در اختیار دارند اما هیچ محکومیت و برخوردی از سوی مجامعه بین المللی با آنها مشاهده نمی‌شود، از قوانین کهنه و منسوخ بین المللی انتقاد کرد و گفت: ملت‌ها هر چه درباره این موضوع فریاد بزنند به نتیجه‌ای نخواهند رسید، صلح جهانی که جنبش عدم تعهد و ملت‌های آزادیخواه جهان به دنبال آن هستند با وجود قوانینی که در مسیر اهداف چند کشور طراحی شده محقق نمی‌شود.
آیت‌الله فاضل لنکرانی با اشاره به این‌که جهان در حال شکل گیری یک نظام جدید بین المللی است، فعال شدن دبیرخانه جنبش عدم تعهد را در پیشبرد این مساله مهم ارزیابی کرد و ابراز داشت: با توجه به ناکارآمد و مضر بودن مراکز بین المللی که از سوی غربی‌ها اداره می‌شود، امروز باید به دنبال تشکیل یک نظام بین المللی متکی بر اراده ملت‌ها و دولت‌های برخاسته از نظر مردم بود تا با همکاری و استفاده از تجربیات ملت‌ها صلح جهانی پدید آید.
فتوای حرمت تولید و بکارگیری سلاح های کشتار جمعی غرب را در بن بست قرار داده است
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، همه پرسی را راهکار اساسی حل مساله فلسطین عنوان کرد و طرح‌های مطرح شده دیگر را برای فریب مردم فلسطین خواند و افزود: اگر بخواهیم بر اساس ضوابط صحیح انسانی و تاریخی حرکت کنیم هیچ راهی غیر از این پیشنهاد وجود ندارد و باید تکلیف سرزمین فلسطین را مردم این کشور مشخص کنند.
رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان این‌که فتوای مقام معظم رهبری مبنی بر حرمت تولید و استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی بن بست بزرگی برای غرب ایجاد کرده است، گفت: بر اساس این فتوا کشورهایی که به دنبال ساخت و استفاده از سلاح‌های هسته‌ای هستند عمل آنها غیر مشروع است و از طرفی این فتوا نشان می‌دهد که نظام اسلامی بر پایه مبانی فقهی و دینی به دنبال چنین اهدافی نیست./927/ت302/ج
ارسال نظرات