۱۴ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۱۳۷۴۹۸
با وجود بدعت دانستن وهابیت؛

علمای اهل سنت تبرک جستن به قبر پیامبر را جایز می‌دانند

خبرگزاری رسا ـ شبکه نور در برنامه حقیقت پنهان تاریخ، مس قبر شریف پیامبر(ص) و تبرک جستن به آن را نوعی بدعت و مخالف با سنت رسول الله(ص) و صحابه دانست.
وهابيت

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، محمد رضا آبکار، مجری برنامه حقیقت های پنهان تاریخ شبکه نور گفت: شیعه معتقد است که مس قبر شریف پیامبر(ص) و تبرک جستن و برداشتن از تربت آن حضرت مشروع است.

وی در ادامه افزود: ما هیچ سندی نسبت به این ادعا نداریم و هیچکدام از صحابه پیامبر(ص)  چنین عملی انجام نداده اند. این در حالی است که عبد الله بن عمر فرزند خلیفه دوم دست خود را به قصد تبرک روی قبر شریف می گذاشت (شرح الشفا ج 28 ص1998) همچنین ابوایوب انصاری صورت خود را روی قبر شریف رسول خدا می گذاشت. (مستدرک حاکم ج4 ص560 وفاء الوفا ج84 ص1404)

همچنین ابن جماعه شافعی می گوید: عبد الله بن احمد حنبل این روایت را از پدرش نقل کرده است: از پدرم درباره مردی که منبر و قبر رسول خدا(ص) را برای ثواب مس می کرد و تبرک می جست و می بوسید پرسیدم، در جواب گفت : اشکالی ندارد. (وفاء الوفاء ، ج 4 ، ص 1414)

عبدالله، فرزند احمد بن حنبل می گوید: از پدرم پرسیدم: مسّ منبر رسول الله(ص)  و تبرّک با مس کردن آن، و بوسیدن و یا مسّ و متبرّک شدن به قبر شریف و یا بوسیدن آن به قصد ثواب، چه حکمی دارد؟ پدرم گفت: هیچ اشکالی ندارد (الجامع فی العلل و معرفة الرجال، ج2، ص32 - وفاءالوفا، ج4، ص1414)./9161/ت302/ع

ارسال نظرات