۲۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۴
کد خبر: ۱۳۸۲۲۲

تمام ادیان الهی برای سعادت بشر فروفرستاده شده‎اند

خبرگزاری رسا - رییس بنیاد علوم وحیانی اسراء گفت: همه ادیان الهی، دارای حقایق الهی هستند که برای سعادت بشر فروفرستاده شده‎اند و باید دانست که دین حقیقی بیش از یکی نیست.
حجت الاسلام مرتضي جوادي آملي
 

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مرتضی جوادی آملی در دیدار با هیأت سازمان امور ادیان چین که عصر روز گذشته در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا برگزار شد، گفت: متأسفانه دین حقیقی به رغم ادعاهای فراوانی که وجود دارد شناخته نشده است اما در ایران اسلامی وضعیت به گونهای دیگر است.

وی بیان داشت: انحرافات فراوان در دین اسلام به وجود آمده است و شناخت دین اصیل کار آسانی نیست، و باید گفت هنر امام(ره) این بود که اسلام حقیقی را از سایر اسلام‌ها جدا کند.

رییس بنیاد علوم وحیانی اسراء اظهار داشت: ما دین را همواره دین رحمت می‌شناسیم و همه ادیان الهی، دارای حقایق الهی هستند که برای سعادت بشر فرو‌فرستاده شدهاند و باید دانست که دین حقیقی بیش از یکی نیست.

وی تصریح کرد: جلوه‌های دین بنا به شرایط تاریخی و جغرافیایی متمایز بوده است و بر اساس همین امر دین در ایران بر اساس عقلانیت و معنویت بنیان یافته است.

حجتالاسلام جوادی آملی با بیان اینکه دین اسلام رحمت، لطف و عقلانیت را کنار یکدیگر عرضه میکند، افزود: خطاب دین اسلام به همه انسانها است و باید به این شناخت دست یافت که دین اسلام هویتساز و تمدنآفرین است.

وی خاطرنشان کرد: انبیاء الهی در کنار هم و برای هدایت هم از طرف خدواند ارسال شده‌اند، آیت‌الله جوادی آملی دیداری با پاپ داشتند به ایشان یادآور شدند که آنچه که در دین یهود وجود دارد در دین مسیح وجود دارد و مسیح(ع) نیز تصدیق کننده موسی کلیم(ع) بوده است.

رییس بنیاد علوم وحیانی اسراء در ادامه به قرآن اشاره و تصریح کرد: آوردن داستان بیشتر انبیاء در قرآن نشانگر وحدت انبیاء و حضور آنها در یک خط مستقیم هدایت است.

وی ادامه داد: هیچ‌کدام از انبیاء با هم اختلاف نداشتند و از‌این‌رو نباید پیروان ادیان الهی با هم اختلاف داشته باشند.

حجتالاسلام جوادی آملی اظهار داشت: همه بر اساس آیین الهی زندگی می‌کنند و کسانی که با حقیقت دین آشنا نیستند راه خطا را می‌پیمایند و باید دین را در عرصههای زندگی خود وارد کنند.

وی با بیان اینکه هرگز جریان افراطی و جریان جنگ و ناروایی‌هایی که در حوزه اسلام اتفاق می‌افتد از حقیقت و اصالت دین مایه نگرفته است، تصریح کرد: فرهنگ دین، فرهنگ عقلانیت و برهان است، قرآن که منبع اصیل دین اسلام است ادیان مختلف را با وجود اختلافات بارها به وحدت فراخوانده است.

رییس بنیاد علوم وحیانی اسراء تصریح کرد: خداوند به ادیان مختلف فرموده که هیچ‌کدام دیگری را رب خود نداند و همچنین بنا بر سیره زندگی پیامبر(ص) باید زندگی مسالمتآمیزی داشته باشیم.

وی بیان داشت: کسانی که چنین شناختی نسبت به دین ندارند و چنین اعتقادی ندارند ناروا و ناصواب می‌اندیشند

حجتالاسلام جوادی آملی با تأکید دوباره جدا بودن جریانهای افراطی با نام اسلام از اسلام حقیقی، گفت: این موضوع در صهیونیزم هم مشاهده میشود زیرا صهیونیزم با یهودیت اصیل ارتباطی ندارد و آنها دین را قالب برای اعمال تبهکارانه خود قرار داده اند.

وی افزود: امام خمینی(ره) پیامی را برای رهبر سابق شوروی داشتند و آیت‌الله جوادی آملی حامل این پیام بودند و این پیام را ابلاغ کردند و در آن پیام امام به گورباچف فرمودند دانشمندان و نخبگان و زبدگان را به ایران بفرستید تا اسلام اصیل شناخته شود.

حجتالاسلام جوادی آملی ادامه داد: آیتالله جوادی آملی پیام امام پیامی است برای دلهای همه مردم جهان و شوروی و دین با جان‌ها سر و کار دارد و  خداوند حاکم بر دلهاست.

رییس بنیاد علوم وحیانی اسراء وی خاطرنشان کرد: این پیام همچنان زنده است و اختصاصی به شوروی ندارد و کشور چین نیز میتواند متمدن دانشمندان و نخبگانی را به ایران بیاورد تا معارف اسلامی را به درستی بیاموزند و این معارف را به کشور خود منتقل کنند.

وی افزود: ادیان فراوانی در چین وجود دارند اما تحقیق و بررسی برای رسیدن به حق و اینکه کدام دین سهم بیشتری درباره شناخت به حق دارد لازم است.

حجتالاسلام جوادی آملی خاطرنشان کرد: در ایران اسلامی با اینکه دین رسمی اسلام است اما تحقیق درباره همه ادیان شرقی و غربی در همه مراکز دانشگاهی صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در قم که مرکز و مهد اسلام است، دانشگاهی به نام دانشگاه ادیان وجود دارد که بررسی سایر ادیان را در دستور کار خود قرار داده است.

رییس بنیاد علوم وحیانی اسراء افزود: وظیفه سازمان ادیان چین این است که شناخت دین حقیقی را در دستور کار خود قرار دهد./914/پ202/ن

ارسال نظرات