۲۳ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۱۳۸۵۴۰
به مناسب شهادت امام صادق(ع):

آیین خطبه خوانی خدام حرم حضرت معصومه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ آیین خطبه خوانی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) با حضور آیت الله سعیدی امام جمعه و تولیت آستانه مقدسه قم به مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در رواق علامه طباطبایی حرم مطهر برگزار شد.
مراسم خطبه خواني در حرم حضرت معصومه
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه علیها السلام؛ آیت الله سید محمد سعیدی در این مراسم در جمع خدام و کارکنان حرم مطهر ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت صادق آل عبا(ع) با اشاره به آیه 119 سوره توبه اظهار داشت: باید همواره سعی کنیم عامل به آیات و فرامین قرآن کریم باشیم و در زمره « مع الصادقین» قرار بگیریم.
وی بیان داشت: کسانی که پیامبراکرم(ص) را می پذیرند اما نسبت به امیرمؤمنان(ع) عناد دارند جزو «مع الصادقین» نیستند و برای قرار گرفتن در گروه صادقین باید همه معصومین(ع) را بپذیریم و مطیع امر و فرمان آن ها باشیم.
آیت الله سعیدی خاطرنشان کرد: همه خدام و کسانی که لباس خدمت به حضرت معصومه(س) را بر تن کرده اند باید بکوشند تا با صداقت تمام و تعهد در مسیر اهل بیت(ع) گام بر دارند و به ارزش‌های دینی پایبند باشند.
وی با بیان این که در زمان پیامبر(ص)عده‌ای بودند که حضرت ابراهیم(ع) و دیگر پیامبران الهی را قبول ولی نسبت به خاتم النبیین(ص) عناد داشتند عنوان کرد: نمی‌شود حضرت ابراهیم(ع) را قبول کرد و حضرت محمد(ص) را نپذیرفت و به همین ترتیب نمی‌توان نسبت به اهل بیت(ع) عناد داشت.
امام جمعه قم افزود: در عصرغیبت نیز کسی نمی‌تواند حضرت صاحب الامر(عج) را قبول داشته باشد اما نسبت به ولی فقیه بی اعتنا باشد.
استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: هیچ تفرقه‌ای بین پیامبران الهی، خاتم النبیین و اهل بیت علیهم السلام وجود ندارد.
وی در ادامه خطاب به خادمان حرم کریمه اهل بیت(س) ابراز داشت: با همدلی و اتحاد در روز شهادت امام جعفر صادق علیه السلام و در محضر این بانوی کرامت از خداوند متعال طلب می‌کنیم ما را برتعهد خویش جهت خدمت به زائران و مجاوران این آستانه مقدسه ثابت قدم قرار دهد.
آیت الله سعیدی در پایان گفت: باید قدر این فرصت ارزشمند خدمت در قم و حرم مطهر را بدانیم و سعی کنیم با نهایت ادب و اخلاق با زائران و مجاوران برخورد کنیم./997/د102/ن
ارسال نظرات