۲۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۱۳۹۰۹۲
در حرم کریمه اهل بیت؛

دهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ دهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در حرم کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد.
آيين افتتاحيه دهمين جشنواره بين المللي امام رضا (ع)
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) صبح امروز در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.
بر اساس این گزارش، این مراسم با حضور آیت‌الله علم الهدی امام جمعه مشهد، سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) و دیگر مسؤولان استانی برگزار شد.
در ابتدای این مراسم کریم مسعودی از قاریان بین المللی آیاتی چند از کلام الله مجید را تلاوت کرد و در ادامه برقعی از شاعران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) اشعاری را در وصف حضرت معصومه(س) قرائت کرد.
سید مهدی میرداماد از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نیز در این مراسم به مدیحه سرایی و ذکر فضایل و منافب امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) پرداخت.
آیت‌الله علم الهدی امام مشهد نخستین سخنران این مراسم بود، وی فرهنگ سازی در دهه کرامت را یکی از اقدامات مهم مسؤولان و برگزار کنندگان مجالس عنوان کرد و گفت: در این دهه که متعلق به محور و اساس سرزمین اسلامی است، بزرگترین وظیفه فرهنگ سازی رفتار و منش خاندان عصمت و طهارت(ع) در میان مردم است.
نماینده مجلس خبرگان، اصل ولایت مداری را مورد توجه ائمه اطهار(ع) دانست و با بیان این‌که در این دهه باید این اصل را نهادینه کرد، اظهار داشت: امام رضا(ع) در حدیث سلسلة الذهب مسئله امامت، ولایت، حاکمیت و مدیریت جامعه را در کنار توحید تبیین کردند و همگان را به ضرورت این امر توجه دادند.
در ادامه این مراسم سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی قم را پیشتاز مسائل فرهنگی در کشور خواند و گفت: مراسم و جشن‌های دهه کرامت در سطح ملی و بین المللی در هزار و هشتصد و پنجاه نقطه برگزار می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: اقدام مسلمانان در باره ساخت فیلم موهن علیه پیامبر اعظم(ص) به اعتراض ختم نشود و بادی اقدامات فرهنگی مناسبی در راستای ترویج فرهنگ معصومان(ع) در جهان ساخته شود.
گفتنی است، در پایان این مراسم با حضور مسؤولان، شخصیت‌ها و خادمان حرم حضرت معصومه(س) مراسم خطبه خوانی توسط حاج عباس حیدرزاده از مداحان اهل بیت(ع) قرائت شد./927/پ202/ی
ارسال نظرات