۲۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۶
کد خبر: ۱۳۹۲۸۱
تولیت آستانه کریمه اهل بیت:

دشمنان از فرهنگ راهگشای اسلام و اهل بیت ضربه‌های فراوان خورده‌اند

خبرگزاری رسا ـ تولیت آستانه کریمه اهل بیت، علت توهین به مقدسات را ضربه های فراوان جبهه استکبار از فرهنگ راهگشا و اندیشه ناب اسلامی و معارف اهل بیت دانست و گفت:‌ ما نیز باید با بصیرت از مسیر خارج نشویم و با روش‌ها مختلف به تبلیغ اسلام روی بیاوریم.
حجت الاسلام و المسلمين سعيدي امام جمعه قم و توليت آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه (س)
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی امام جمعه قم، عصر امروز در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس گفت: تقارن دهه کرامت با ایام سالگرد هفته دفاع مقدس بسیار فرخنده است و مناسبت جدیدی را ایجاد کرده است.
امام جمعه قم با بیان این‌که رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی از جان و مال خود در راه خدا گذشتند، ابراز داشت: ائمه(ع) نیز در دفاع از اسلام و ولایت جان خود را فدا کردند.
تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) ادامه داد: حرم حضرت معصومه(س) الهام‌بخش و ذخیره‌ای برای شیعیان است که حوزه علمیه قم یکی از برکات حضور حضرت فاطمه معصومه(س) است.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به جایگاه حضرت معصومه(س)، اظهار داشت: حضرت فاطمه معصومه(س) نیز با مجاهدت‌های خود به مقامی رسیدند که ائمه پیش از ولادت ایشان انتظار به دنیا آمدن ایشان را می‌کشیدند.
وی ادامه داد: نصرت و یاری خدا مخصوص کسانی است که در راه حفظ و دفاع از دین جهاد و مقاومت کردند.
امام جمعه قم با قرائت آیه اول سوره محمد(ص) خاطرنشان کرد: گاهی فضایی ایجاد می‌شود که حتی افراد عالم، دانشمند و فرزانه تأثیر می‌پذیرند و این شرایط در زمان خلافت امیرالمؤمنین(ع) نیز ایجاد و باعث خانه‌نشینی علی(ع) شد.
تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) افزود: در ابتدای شکل‌گیری انقلاب اسلامی در سال 42 اینچنین فضایی ایجاد شده بود و امام(ره) خلاف جهت این فضا حرکت کرد و با تحمل تبعید و سختی‌های بسیار تلاش‌هایش به ثمر نشست و امروز بر سر سفره امام خمینی(ره) نشسته‌ایم.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی اهمیت دوران دفاع مقدس را یادآور شد و گفت: امروز نیز ما بر سر سفره هشت سال جنگ تحمیلی نشسته‌ایم و از ثمرات مجاهدت‌های آنان استفاده می‌بریم.
وی به فیلمی که در آن به پیامبر(ص) اهانت شده بود اشاره و افزود: جسارت به ساحت پیامبر(ص) از همان زمان صدر اسلام آغاز شد و تا کنون نیز در شکل‌های متفاوت ادامه یافته است، اما تا کنون چنین جسارتی سابقه نداشته است.
امام جمعه قم خاطرنشان کرد: این نوع جسارت پس از موفقیت‌های نظام اسلامی رواج پیدا کرده است و باید دانست که اهانت‌کنندگان به نوعی ولایت فقیه را نشانه گرفته‌اند.
تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) تصریح کرد: دشمنان می‌دانند که هر ضربه‌ای که تا کنون دریافت کرده‌اند نتیجه فرهنگ راهگشای اسلام و اهل‌بیت(ص) بوده است؛ از این رو است که با این فرهنگ به مبارزه پرداخته‌اند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی ادامه داد: دشمن در فکر و راه باطل خود استقامت به خرج می‌دهد و روش‌های گوناگونی را امتحان می‌کند، ما نیز باید با بصیرت از مسیر خارج نشویم و با روش‌ها مختلف به تبلیغ اسلام روی بیاوریم.
وی با بیان این‌که در روزهای ولادت و جشن اهل بیت(ع) سفارش فراوان به زیارت امام علی(ع) و امام حسین(ع) شده است، ابراز داشت: مراسم بزرگداشت دفاع مقدس برای کسانی که در چرخه زندگی قرار گرفته‌اند باید به نمایش درآید تا سبب بیدار شدن آنان شود.
بر اساس این گزارش در ابتدای این مراسم سردار مهدی مهدوی نژاد، رییس ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس همچون تابلوی زرینی راهگشای راه جامعه است و بر همه ما فرض است که یاد و خاطره کسانی را که بیشترین نقش را در دفاع مقدس داشته‌اند گرامی بداریم.
وی افزود: هر کس نقش ویژه‌ای را در این دفاع انجام داده است، روحانیان نیز به ویژه با ترغیب مردم به جبهه و حضور در میدان نبرد حق علیه باطل بالاترین ایثار و خودگذشتگی را به مرحله عمل رسانده‌اند.
فرمانده سپاه علی‌بن ابیطالب قم در ادامه افزود: در صحنه‌های مختلف انقلاب یکی پس از دیگری شاهد حضور روحانیت بیدار بوده‌ایم.
سردار مهدوی‌نژاد ادامه داد: در هفته دفاع مقدس 40 عنوان برنامه برگزار می‌شود که اولین برنامه در 31 شهریور ماه با رژه  نیروهای مسلح آغاز خواهد شد و سپس با افتتاح نمایشگاه رسول اعظم(ص) ادامه می‌یابد.
وی افزود: بازسازی و بازروایی عملیات محرم در نمایشگاه رسول اعظم(ص) هر شب به نمایش درمی‌آید و همچنین در ادامه برنامه‌های هفته دفاع مقدس از فرماندهان لشکری و کشوری استفاده می‌شود./914/پ202/ج
ارسال نظرات