۳۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۱۳۹۴۴۸
آیت الله مظاهری:

شیعیان در پایبندی به ولایت، کوتاهی و غفلت نکنند

خبرگزاری رسا ـ رییس حوزه علمیه اصفهان گفت: مذهب شیعه به سبب وجود ولایت، از نظر عقیده و شعار بسیار غنی است که این خود بسیار ارزشمند است، اما متأسفانه گاهی در عمل کم‌کاری می‌کنیم.
آيت الله حسين مظاهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری، رییس حوزه علمیه اصفهان، شب گذشته در جلسات هفتگی اخلاق خود، در مسجد حکیم اصفهان، گفت: دومین منزل پس از مرگ انسان منزل قبر است که اگر اعمال انسان پسندیده باشد باغ‌های بهشتی، و اگر اعمال ناشایست انجام داده باشد جهنم سوزان در انتظار او است.

وی با اشاره به داستانی از حضرت عیسی(ع)  اظهار داشت: ایشان پیر مردی را که صد سال از مرگ او می‌گذشت زنده کرد و از او پرسید چند وقت است که مرده‌ای و کجا بودی؟ پیر مرد جواب داد چند ساعت پیش و در باغی از باغ‎‌های بهشت بودم که مرا زنده کردید.

حضرت آیت الله مظاهری افزود: در جایی دیگر حضرت عیسی(ع) جوانی را که به تازگی از دنیا رفته بود زنده کرد از او نیز همان سؤال را پرسید، جوان پاسخ داد، سالهای زیادی است که مرده‌ام و در گودالی در جهنم بودم که مرا زنده کردید.

استاد اخلاق حوزه با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) که می‌فرماید قبر انسان‌ها یا یکی از باغ‌های بهشت است یا گودالی از جهنم، ادامه داد: ما حقیقت و کیفیت عالم قبر و قیامت را نمی‌دانیم و دورنمایی بیش، از آن نداریم؛ اما شک نداریم که وجود دارد.

وی درباره فشار قبر خاطرنشان کرد: دو دسته از افراد پس از مرگ زیر منگنه الهی قرار می‌گیرند، دسته اول افراد بد اخلاق و دسته دوم افرادی که عمر و جوانی خود را به بطالت و هرزگی گذرانده باشند، گر چه ممکن است انسان‌های خوبی هم باشند و بهشت جایگاه آنها باشد.

حضرت آیت الله مظاهری افزود: به حمدالله مذهب شیعه به خاطر وجود ولایت، از نظر عقیده و شعار بسیار غنی است که این خود بسیار ارزشمند است؛ اما متأسفانه گاهی در عمل کم‌کاری می‌کنیم.

 استاد اخلاق حوزه علمیه در پایان تأکید کرد: همان گونه که شوق رفتن به کربلا را داریم باید شوق هم‌رنگ‌شدن با امام حسین(ع) را هم داشته باشیم، زیرا در شب اول قبر امام حسین(ع) به دیدن شیعیانی می‌آیند که طبق عقیده و شعار، «عمل» کرده‌اند و به راستی پیرو آنان بوده‌اند.‌/9392/پ201/س

ارسال نظرات