۰۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۴۰۴۶۶
رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد:

اتحاد و یکپارچگی ملت ایران به برکت امام رضا است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حاج علی اکبری در مراسم جشن ولادت امام رضا(ع) تأکید کرد: اگر امروز پرچم اسلام به دست فرزند پیامبر عظیم الشأن(ص) بلند شده است و ملت ایران یکپارچه و متحدند و همچنین در جهان تحولات عظیمی رخ داده است، به برکت امام رضا(ع) است.
حجت الاسلام حاج علي اکبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد جواد حاج علی اکبری، رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد، شامگاه روز گذشته ششم مهر ماه در جشن میلاد امام علی بن موسی الرضا(ع) در مهدیه تهران با اشاره به این که دهه کرامت فرصتی برای شکر گزاری نعمت عظمای ولایت و امامت است، بیان داشت: خدا را سپاس گزاریم و امیدواریم که همه ما را در راه ولایت و امامت اهل بیت(ع) ثابت قدم بدارد.

وی با بیان این که هر جامجلسی به نام اهل بیت(ع) و حضرت رضا(ع) تشکیل بشود، محل نزول عنایت، رحمت و فضل الهی است، گفت: خداوند انشاالله توفیق قدر شناسی این نعمت بزرگ را به همه ما عنایت بفرماید.

حجت الاسلام حاج علی اکبری با اشاره به این که ظلمت کده عالم در یازدهم ذی القعده سال 148هجری قمری به نور جمال امام رضا(ع) روشن شد، تصریح کرد: در هر مناسبتی از ولادت ائمه هدی(ع) شایسته است همه دوستداران ائمه(ع)، فرصت ولادت امام(ع) را به فرصتی برای تقرب به خدای متعال تبدیل کنند.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد در ادامه افزود: این یک نکته کلیدی در ولادت همه امامان(ع) است یعنی شب و روز  یازدهم ذی القعده و اطراف آن دارای امتیازی است که در ملکوت زمان تعبیه شده و ما می توانیم با استفاده از این فرصت با خدای متعال ارتباط نزدیک تری برقرار کنیم و موانع بین خود و خداوند را بواسطه ائمه معصومین(ع) برطرف نماییم.

وی با اشاره به فرازهای آخر متن نورانی زیارت جامعه کبیره گفت: وقتی که امامان(ع) را زیارت می کنیم و حال معنوی مان رونق پیدا می کند، عبارات بسیار زیبایی را خطاب به امام(ع) عرض می کنیم که این چنین است: ای ولی خدا بین من و خدا گناهانی است که می دانم تا شما واسطه نشوید، مشکل من حل نمی شود و بعد قسم می دهیم که ائمه هدی(ع) در درگاه خدا برای ما طلب مغفرت کنند.

حجت الاسلام حاج علی اکبری با بیان این که شایسته است به مناسبت ولادت امام رضا(ع) از مادر بزرگوار ایشان یاد کنیم، افزود: نجمه خاتون این بانوی بزرگ، بسیار با فضیلت و اهل ذکر بوده است چانچه بعد از ولادت حضرت رضا(ع)، امام کاظم(ع) تولد ایشان را به نجمه خاتون این چنین تبریک گفتند: ای نجمه مبارک باد بر تو این احترامی که خدا بواسطه این نعمت بزرگ برای تو قرار داد.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به این که امام رضا(ع) با این که هم نام جدش امیر المؤمنین(ع) است اما در بین ما با لقبش که رضاست شناخته می شود، اظهار داشت: امام کاظم(ع) به هر مناسبتی برای امام رضا(ع) از این لقب استفاده می کردند چنانچه امام جواد(ع) راز این صفت ممتاز و برجسته را برملا کردند و فرمودند: علت این که لقب پدر من رضاست این است که ایشان نزد خدا مقام پسندیده ای دارد و اهل آسمان و اهل زمین از او راضی اند و حتی دشمنان حضرت هم از او احساس رضایت دارند.

وی در ادامه گفت: خدای متعال به همه ما توفیق بدهد که به مقام رضا برسیم زیرا یکی از مقاماتی که انسان می تواند به آن برسد، این است که در تمام حالات از خداوند راضی باشد.

حجت الاسلام حاج علی اکبری با اشاره به این که وقتی نام زیبای امام رضا(ع) برده می شود به یاد مهربانی می افتیم و ایشان به عنوان امام رئوف معروف هستند، ابراز داشت: تاریخ شیعه مملو از خاطرات مهربانی امام رضا(ع) است و ایشان به عنوان دست مهربانی خدا در بین خلق، عاشقان و شیفتگان اهل بیت(ع) را مورد عنایت و لطف قرار می دهند.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد بیان داشت: امام صادق(ع) به امام موسی کاظم(ع) فرمودند: عالم آل محمد(ع) در وجود توست و هم نام امیر المؤمنین است و ای کاش من هم زمان او را درک می کردم.

وی با اشاره به این که امام رضا(ع) در مناظره هایشان با هر گروه از ادیان با کتاب و زبان مختص آن گروه مناظره می کردند، گفت: امام رضا(ع) با مسیحیان بوسیله انجیل، با یهودیان بوسیله تورات و با پیروان حضرت داود(ع) بوسیله زبور مناظره می کردند.

حجت الاسلام حاج علی اکبری با بیان این که نام امام رضا(ع) با ایران گره خورده است و پیامبر اسلام(ص) از اول رسالت شان به بوسیله سلمان به ایرانیان اشاره می کردند، بیان داشت: پیامبر اکرم(ص) می فرمودند: اگر دین در کهکشان، ایمان در دور دست ترین جایگاه ها و علم در ثریا باشد، مردانی از سرزمین فارس خواهند رسید و دین، ایمان و علم را به دست خواهند آورد.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به این که وقتی امام رضا(ع) به نیشابور رسیدند هزاران نفر مشتاقانه به استقبال ایشان آمدند، بیان داشت: وقتی ایشان سر را از کجاوه بیرون آوردند و طلعت ناز رضوی جلوه کرد، فریادهای عرض ارادت ایرانیان بلند شد و همچنین عده زیادی در آنجا با قلم و دوات آمده بودند و از امام رضا(ع) علم و حکمت خواستند و ایشان از بین همه حکمت ها کلمه توحید را به ملت ایران آموختند و حدیث سلسله الذهب را قرائت کردند.

وی با بیان این که ملت ایران امانت داران خوبی برای حدیث سلسله الذهب بودند، اظهار داشت: قرن ها بعد با وجود امام راحل(ره)، در قیام پانزده خرداد معلوم شد که مردم ایران در خدمت اهداف توحیدی هستند.

حجت الاسلام حاج علی اکبری تأکید کرد: اگر امروز پرچم اسلام به دست فرزند پیامبر عظیم الشأن(ص) بلند شده است و ملت ایران یکپارچه و متحدند و همچنین در جهان تحولات عظیمی رخ داده است، به برکت امام رضا(ع) و مکتب اهل بیت(ع) است.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد در خاتمه سخنان خود با اشاره به این که مأمون با دعوت از امام رضا(ع) به ایران به دنبال سرکوب علویان بود، تصریح کرد: خداوند متعال صحنه را برگرداند و اگر امروز دشمنان با ساخت فیلم موهن دنبال لطمه زدن به شخصیت پیامبر(ص) بودند اما این اقدام آنان بر عکس اتحاد مسلمانان را تقویت کرد و سبب توجه روز افزون به پیامبر(ص) شد./959/پ202/ص

ارسال نظرات