۱۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۱۴۱۰۴۷
دادستان دادسرای ویژه روحانیت:

سوء استفاده از لباس روحانیت خیانت به اسلام و مردم محسوب می‌شود

خبرگزاری رسا ـ دادستان دادسرای ویژه روحانیت در استان های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری گفت: دادگاه ویژه روحانیت اجازه نمی‌دهد افراد ناشایست با سوء استفاده از این لباس مقدس، به دین اسلام خیانت کنند.
سوء استفاده از لباس روحانیت خیانت به اسلام و مردم محسوب می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حسین رضایی، دادستان دادسرای ویژه روحانیت استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در مدرسه علمیه دارالحکمه اصفهان گفت: مردم از قشر روحانیت انتظار بسیار بالایی دارند و گاهی فکر می‌کنند که ما هیچ گناهی را مرتکب نمی‌شویم. به همین دلیل همه حرکات و گفتار ما زیر نظر است؛ مبادا اعمال و رفتار ما خدشه‌ای به این مسؤولیت مقدس و آبروی بزرگان این عرصه وارد کند.

حجت الاسلام رضایی افزود: البته در دوران پس از پیروزی انقلاب که نقش روحانیت در اداره امور کشور گسترده تر شد، در این میان سودجویانی نیز پیدا شدند که برای رسیدن به اهداف شوم، به خود اجازه به تن کردن این لباس مقدس را دادند، البته این کار با همکاری استعمار صورت می‌گرفت.

 دادستان دادسری ویژه روحانیت خاطرنشان کرد: پس از انقلاب، امام خمینی(ره) دستور به تأسیس دادگاهی مستقل برای رسیدگی به امور روحانیت داد که در مدت زمانی متوقف، اما پس از ماجرای مهدی هاشمی، حضرت امام(ره) مجددا دستور به ادامه فعالیت دادسرا را داد.

وی با اشاره به این که هر سه، یا چهار استان یک دادسرا دارد که همه آنها زیر نظر مقام معظم رهبری فعالیت می‌کند، 2ماده از وظایف این دادسرا را یادآور شد و افزود: اولین وظیفه ما جلوگیری و پیشگیری از ورود افراد متخلف و تبهکار به حوزه، و همچنین حفظ  و حراست حیثیت روحانیت است.

حجت الاسلام رضایی بیان داشت: وظیفه دیگر ما فعالیت در جهت پیشگیری از آسیب‌هایی است که بسیاری از آنها ناشی از جهل به قانون است؛ البته این مسأله از نظر قانون به هیچ وجه پذیرفته نیست.

دادستان دادسری ویژه روحانیت در پایان با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر این که اگر کسی در لباس روحانیت عمل ناشایستی انجام داد، به هیچ وجه قابل اغماض نیست، تأکید کرد: ما اجازه نمی‌دهیم که افراد ناشایست با سوء استفاده از این لباس مقدس به دین اسلام خیانت کنند. /9392/پ202/س

ارسال نظرات