۱۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۱۴۱۷۲۵

توصیه‌های کاربردی آیت‌الله مجتبی تهرانی به مسافران و زائران

خبرگزاری رسا ـ آیت الله مجتبی تهران گفت: در همان ابتدای ورود به مسجد الحرام قبل از اینکه طواف را انجام دهی، دو رکعت نماز بخوان و بعدش برو زیر ناودان طلا بایست و سر بر کعبه بگذار. همین طور که من می‌گویم باصفا با خدا حرف بزن.
آيت الله مجتبي تهراني

به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری رسا به نقل از نشریه زائر، چند ساعتی به پرواز تهران ـ مدینه مانده بود که خدمت عالم ربانی و استاد اخلاق آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی رسیدم تا توصیه ای بفرمایند که ره توشه راهم باشد.

بعد از آنکه تعقیبات نمازعشایشان را خواندند و به موالیان معصوم سلام دادند، محبّت کردند و ابتدا در دو گوشم دعای سفر خواندند و توصیه هایی ناب فرمودند.

 با خود گفتم شاید سایر زائران رسول مکرم اسلام و فاطمه زهرا و ائمه بقیع علیهم السلام نیز بهره ببرند و با آمادگی بیشتر عازم مهمانی حضرت حق جل و علا در مکه شوند.

 امیدوارم زائران پیامبر اعظم(ص) پس از خواندن توصیه‌های این مرجع بزرگ، برای سلامتی‌شان دعاگو شوند و یک حمد شفا قرائت کنند.

 ایشان فرمودند:وقتی در رفت و برگشت و یا بین راه، سوار هر وسیله نقلیه‌ای شدی ابتدا 11 مرتبه بسم الله الرحمن الرحیم بگو و بعد100 صلوات،100 الله اکبر و بعد از آن 100 مرتبه یا اباالحسن الرضا و بعد آیه الکرسی و 6 مرتبه سوره توحید.

 مدینه که رسیدی خیلی استغفار کن تا قبل از رسیدن زمان احرام پاک شوی و رویت بشود لبیک بگویی.

 در مدینه قرائت قرآن را شروع کن. سعی کن یک قرآن در مدینه ختم کنی و یک ختم قرآن در مکه داشته باشی. روایت هم در این باره داریم. اگر مقدور نشد مدینه شروع کن و در مکه تمام کن. ثوابش را هم حتما هدیه کن به چهارده معصوم علیهم السلام. در مدینه به پیامبر اعظم (ص)  بگو شما از زمان جاهلیت محمّد امین بوده اید و همواره شما را به امانتداری می‌شناخته اند. دینم را به شما امانت می دهم تا در روزی که به آن محتاج هستم به من بازگردانید.

 بعد از احرام بر ذکر صلوات مداومت کن و ثواب آن را به چهارده معصوم هدیه کن نه برای خودت. داری دست خالی میروی، میخواهی با دست پر برگردی.

 در همان ابتدای ورود به مسجد الحرام قبل از اینکه طواف را انجام دهی، دو رکعت نماز بخوان و بعدش برو زیر ناودان طلا بایست و سر بر کعبه بگذار. همین طور که من می‌گویم باصفا با خدا حرف بزن: یک صلوات بفرست بعد استغفار کن بعد صلوات دیگری بفرست و بعدش بگو: خدایا به گردن هر کسی حق اخلاقی دارم، فحش داده به من، تهمت زده، غیبتم را کرده و ... خدایا من از همه گذشتم. از اعماق دلت بگذر.

 یک مختصری نشان بده و خروارها بگیر. بعد بگو خدایا من که بنده کوچک تو هستم از کسانی که به من بد کردند گذشت کردم. بارالها من هم به تو بد کردم! بیا و از من بگذر...

 بعدش برو طواف کن ببین که احساس سبکی میکنی.

التماس دعا از همه ضیوف الرحمن./917/د102/ن

ارسال نظرات