۲۰ مهر ۱۳۹۱ - ۲۳:۵۴
کد خبر: ۱۴۲۳۲۷
سید حسن نصرالله:

با پهپاد ایرانی به عمق سرزمین های اشغالی نفوذ کردیم/ حضور نظامی حزب الله در سوریه دروغ است

خبرگزاری رسا ـ دبیر کل حزب الله لبنان گفت: پهپاد ساخت ایران و مونتاژ جوانان لبنانی صدها کیلومتر بر فراز فلسطین اشغالی پرواز کرد و آبروی راداری های پیشرفته اسرائیل را برد.
سيد حسن نصرالله


به گزارش خبرگزاری رسا، سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان، در سخنانی که امشب از شبکه المنار به صورت مستقیم پخش شد با تشریح پرواز پهپ
اد حزب الله در حریم هوایی رژیم اشغالگر قدس گفت: حزب الله یک فروند هواپیمای شناسایی پیشرفته را از خاک لبنان اعزام کرد و آن را صدها کیلومتر بر فراز دریا به پرواز درآورد و سپس گنبد آهنین و پولادین دشمن صهیونیستی را درهم شکست و به آن نفوذ کرد و از جنوب فلسطین وارد شد و برفراز بسیاری از مراکز مهم قبل از اینکه نیروی هوایی اسرائیل آن را شناسایی کند، پرواز کرد. 


سید حسن نصرالله با اشاره به اینکه پهپاد اعزامی به فلسطین اشغالی ساخت روسیه نبوده تصریح کرد: این هواپیما به پرواز درآمد و مسیر مشخص خود را به میزان ده‌ها کیلومتر طی و این هواپیما ساخت ایران و مونتاژ جوانان لبنانی است.


وی انهدام هواپیمای حزب الله توسط رژیم صهیونیستی را امری طبیعی و قابل پیش بینی دانست و خاطر نشان کرد: دستاورد این فناوری پیشرفته این بود که هواپیما صدها کیلومتر در منطقه‌ای مملو از رادارهای فوق پیشرفته  پرواز کند و موجب شکسته شدن هیمنه پوشالی اسرائیلی ها در کنترل حریم هوایی خود شود.


وی تاکید کرد: حق طبیعی ما است که پروازهای شناسایی هر وقت بخواهیم انجام دهیم و این پرواز اولین پرواز نیست و آخرین پرواز هم نخواهد بود و با این نوع از هواپیماها می‌توانیم به اماکن زیادی برسیم.


سید حسن نصرالله ضمن تقدیر از برادران مجاهد و کسانی که تلاش خود را در راه دفاع از ملت و امت خویش بکار گرفتند افزود: این نوع تکنولوژی و این نوع مدل هواپیماها را هر زمان و در هر نقطه ای که در سرزمین اشغالی بخواهیم می توانیم به پرواز در آوریم و این اولین و آخرین اقدام نخواهد بود.

 

وی بیان داشت: ما این عملیات را "شهید حسین ایوب" برادر ربیع که یکی از مبتکران این نوع تکنولوژی مقاومت و فناوری نظامی بود و در همین راه به شهادت رسید نامگذاری می کنیم؛ همچنین می خواهم این پهپاد را که به عبارتی یک جنگنده کوچک به شمار می آید را ایوب نامگذاری کنم زیرا نام یکی از پیامبران به ایوب(ع) است و ایشان در برابر بلایا و سختی ها صبر کرد و در نتیجه به موفقیت و سرافرازی رسید.


دبیر کل حزب الله تصریح کرد: با این حال که کسب این دستاورد وقت زیادی از تیم فناوری مقاومت گرفته اما این امر هیچگاه موجب آن نخواهد شد که حزب الله بیکار بنشیند و در مقابل حوادث واکنش مناسب نشان ندهد؛ بلکه هر روز برای دستیابی به فناوری های نوین تلاش خواهیم کرد.

 

سید حسن نصرالله گفت: ما با رژیمی مقابله می کنیم که شب و روز برای امت اسلامی توطئه چینی می کند و و مورد حمایت و تجهیز آمریکا و غرب قرار دارد. دشمن ما مجهز به اسلحه ها و رادارهای فوق پیشرفته است که همین امر ما را مجبور می کند که در فناوری پیشرفته باشیم. هر چند که راه سختی در پیش داریم  اما باید از سلاح های پیشرفته مقاومت محافظت کرده زیرا برای مقابله با دشمن مجهز بسیار گرانبهاست.


وی در ادامه با اشاره به انبار نبی الله شیت در لبنان که سه نفر از افراد حزب الله در آن شهید شدند خاطر نشان کرد: اینکه لبنان را به دو جبهه اول و دوم تقسیم بندی کنیم درست نیست بلکه تمام این خاک در خط مقدم مقابله با دشمن صهیونیستی قرار دارد. مثلا دشمن در جنگ 2006 همانگونه که جنوب لبنان را بمباران می کرد شمال را نیز مورد هدف قرار می داد. همانگونه که با اعزام کماندو به جنوب لبنان صدماتی را به حزب الله می زد در شمال نیز اینگونه نفوذ می کرد. به نظر من همه لبنان یک جبهه است و همه مردم لبنان در خط مقاومت قرار دارند.

 

دبیرکل حزب الله در پاسخ به بهانه جویانی که به محل انبار مهمات مقاومت انتقاد می کنند اظهار داشت: مکان دقیق انبار مهمات حزب الله مخفی است و کسانی که به محل این انبارهای انتقاد می کنند با اصل ادبیات مقاومت در کشور مخالفند و در صورتیکه مخالفت با رژیم صهیونیستی از سوی هر جریانی اعم از حزب الله، امل و سایر جریانات به پایان برسد دیگر شاهد بهانه جویی عده قلیلی در کشور نخواهیم بود که البته این امر هیچگاه صورت نخواهد پذیرفت.

 

حضور نظامی حزب الله در سوریه دروغ محض است/ تشریح ماجرای شهید عباس در سوریه

 

سیدحسن نصرالله همچنین با رد دخالت نظامی حزب الله در مقابله با شورشیان سوریه گفت: موضع ما از آغاز ناآرامی ها شفاف و آشکار بوده و بر اساس اصول و مبانی فکری و شرعی عمل می کنیم و از رفتار بی پرده خود نیز شرمنده نیستیم و بهای آن را نیز پرداخت خواهیم کرد و همواره اعلام کردیم که ادعای شورشیان سوری بر حضور مسلحانه حزب الله در این کشور دروغ محض است.


وی با اشاره به اینکه حزب الله تاکنون در کنار نظام سوریه مبارزه نکرده و نظام این کشور نیز این درخواست را  نداشته بیان داشت: ما اهل مخفی کردن حقایق نیستیم. زمانی که کسی شهید می‌شود به خانواده‌اش حقیقت را درباره مکان و زمان و چگونگی شهادت وی می‌گوییم. ما درباره این موضوع در لبنان شوخی نمی‌کنیم و ما هیچ چیزی را مخفی نمی‌کنیم و شهدا را نیز آشکارا تشییع کردیم چون این موضوع اشکال شرعی و اخلاقی دارد.

 

دبیر کل حزب‌الله لبنان در ادامه با اشاره به برگزاری آشکار تشییع شهدای مقاومت، ماجرای شهادت شهید عباس که چند روز پیش تشییع شد و بسیاری از شهدا در مناطقی در مرز با سوریه به شهادت رسیدند را تشریح کرد.

 

سید حسن نصرالله گفت: ده ها سال است که حدود 30هزار لبنانی از طایفه های مختلف در برخی روستاهای مرزی سوریه زندگی میکنند. این خانواده‌ها به «البقاعیه» معروفند و آنها در اصل در یک منطقه واحد حضور دارند و تابعیت لبنانی خود را حفظ کرده‌اند و در انتخابات لبنان شرکت می‌کنند اما در سوریه حضور دارند.

 

وی در ادامه بیان داشت: برخی از جوانان این روستاهای مرزی به تعدادی از احزاب لبنانی منتسب هستند که از جمله این احزاب حزب‌الله است. این جوانان از زمان آغاز حوادث سوریه با دفتر حزب الله تماس گرفته و درخواست صدور دستور برای ورود به مبارزه داشتند که هیچ کس به آنها دستوری ابلاغ نکرد و گزینه آنها در ابتدا این بود که خود را از نبرد بین نظام سوریه و گروه‌های مسلح دور نگه دارند اما گروه‌های مسلح به آنها حمله کرده و بسیاری از آنها را از خانه‌های خود آواره کردند و به زمین آنها تجاوز کردند و هر کس می‌خواهد در این زمینه تحقیق کند می‌تواند تحقیق کند. برخی از این مردم پس از آنکه در معرض قتل، ربایش، سوزاندن خانه‌ها و آواره کردن قرار گرفتند، تصمیم گرفتند خانه‌های خود را ترک کنند اما تعداد زیادی از آنها تصمیم به ماندن گرفتند، و از مرزهای باز اله رمل و عرسال تا بقاع مرکزی و غربی سلاح خریداری کرده و به مبارزه با متجاوزان پرداختند.

 

سید حسن نصرالله با اشاره به اینکه اگر اینها تصمیم به ترک خانه‌های خود و مهاجرت به سمت لبنان می‌گرفتند حزب الله نمی‌توانست مانع آنها شده و اکنون نیز نمی‌تواند مانع جنگیدن آنها شود ابراز داشت: ما جبهه جدیدی باز نکردیم . لبنانی ها در این سرزمین سوریه آن ساکن هستند اما سرنوشت آنها در معرض آزمون قرار گرفته است.


دبیر کل حزب الله پیامد های جاری سوریه را به ضرر فلسطین، لبنان، عراق، ترکیه و تمام منطقه دانست و طرفین درگیری را به مذاکره و حل مشکل از طریق گفت و گو دعوت کرد.

 

سید حسن نصرالله گفت: نظام سوریه نه نیازی به ما دارد و نه نیازی به طرفی دارد که در کنارش بجگند، این درحالی است که این اقدام به نفع آن هم نیست و همانگونه که تاکنون چنین تصمیمی وجود نداشته، بعد از این هم ما چنین تصمیمی را اتخاذ نخواهیم کرد و اگر زمانی اقتضا کند که  نیروهای خود را به سوریه بفرستیم، آن را از کسی پنهان نخواهیم کرد، اما در حال حاضر چنین چیزی وجود ندارد.

 

وی درباره سخنانی که درباره شهید «ابو عباس» در برخی رسانه‌‌های گفته می‌شود، بیان داشت: آنچه درباره این شهید توسط این رسانه‌های گفته شده، درست نیست و تمام ساکنان «بقاع» می‌دانند که او مسؤول ساختار نظامی در این منطقه بوده و در این ساختار فرمانده پیاده نظام و تمام کمیته‌ها و هیأت‌های جوانانی بوده که در این روستاها ساکن هستند و در این منطقه به شهادت رسید، منطقه‌ای که امروز نیز در معرض بمباران قرار دارد.

 

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه افزود: من به تمام جریان‌ها و طرف‌های معارض سوری توصیه می‌کنم که این موضوع را بزرگ و وحشتناک نکنند، چون تاثیری بر ما ندارد، ما کسانی‌ هستیم که تجاربمان معروف و شناخته شده است و می‌دانیم در هر مرحله چه چیز به سود ما و چه چیز به زیان ماست و تهدید و اتهام سودی برای ما ندارد.


سید حسن نصرالله همچنین با توصیه به ربایندگان زائران لبنانی گفت: می‌خواهم به ربایندگان بگویم که منتظر این هستید که من عذرخواهی کنم، باید بگویم، تصور نمی‌کنم کسانی‌که با من هستند، چنین چیزی را قبول کنند و بخواهند که من عذرخواهی کنم و این موضوعی نادرست و ناشایست است و بگذارید که ما خارج از میدان و نزاع باشیم و نه کسی وجود دارد که ما را تهدید و نه مجبور کند./994/ب911/ک

 

ارسال نظرات